UPDATE
Avionul de la Luton pentru Suceava a ajuns la destinație, la fel și cel de la Memmingen, însă zborul de la Suceava către Memmingen a fost anulat. Aeronava care a venit la Suceava va pleca la Roma, fără pasageri, pentru a reveni cu pasagerii cursei de vineri seara, de la ora 21.00.
Zborurile de vineri de la Luton (Marea Britanie) și Memmingen (Germania) pentru Suceava au fost afectate de o defecțiune de ordin informatic semnalată la nivel global. Directorul aeroportului „Ștefan cel Mare” din Suceava, Ioan Măriuța, a declarat că în ceea ce privește zborul de la Luton, avionul a decolat cu întârziere și este estimat să ajungă la Suceava la ora 14.44, însă cursa de Memmingen, care ar fi trebuit să plece din Germania la ora 10.25, a fost anulată. Încă nu se știe dacă zborul de la Roma, de la ora 21.00, va fi efectuat.
Vineri a fost semnalată o criză cibernetică globală care afectează zborurile, media, sistemul financiar și telecomunicațiile.
Wizz Air și-a anunțat clienții să ajungă vineri la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de zborul de astăzi din cauză că „sunt așteptate potențiale perturbări din cauza întreruperii continue a sistemului IT global al unei terțe părți”. Din cauza crizei, nu sunt disponibile următoarele servicii online: website-ul și aplicația mobilă Wizz Air; sistemul de rezervare; sistemul de check-in online și afișarea cărții de îmbarcare; centrele de contact – rezervări noi și modificări ale celor existente.
„În timpul întreruperii serviciilor, este oferit check-inul gratuit la aeroport. Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate și eventuale proceduri de sănătate sau de siguranță specifice fiecărui aeroport”, se arată în comunicatul companiei.