Șoferul ucrainean care a fost implicat în accidentul mortal din dimineața zilei de luni, 1 iulie, de pe drumul european 85, din apropiere de Cumpărătura, a fost plasat sub control judiciar pentru o perioadă de 60 de zile. Alexei Sinderiuc, de 40 de ani, a primit interdicția de a părăsi România în această perioadă, dar și cea de a conduce autovehicule de mare tonaj, cum ar fi tirurile.
Măsurile au fost dispuse de un procuror de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Suceava, care a preluat ancheta în cazul accidentului soldat cu cinci morți de la începutul acestei săptămâni.
Potrivit datelor de la dosar, ucraineanul neagă faptul că ar fi adormit la volan și spune că tragedia s-a petrecut din cauza exploziei unui pneu, variantă vehiculată încă de la bun început.
De altfel, în acest moment se efectuează o expertiză prin care se va stabili dacă principala cauză a accidentului este explozia pneului sau dacă altele sunt motivele care au dus la acest carnagiu.
Cert este că Alexei Sinderiuc a ajuns în România la începutul războiului din țara vecină, cel mai probabil pentru a nu fi luat pe front pentru a lupta împotriva armatei ruse. La firma SC Yulidey Spedition SRL Suceava era angajat de pe 8 februarie 2024, deși administratorul firmei, Tiberius Balan, a declarat pentru ”Monitorul de Suceava” acum câteva zile că ucraineanul lucra de anul trecut.
În momentul de față, inspectorii Inspectoratului Teritorial de Muncă Suceava derulează controale la firma de transport pentru a lămuri toate aspectele legate de șoferul ucrainean și nu numai.
· ISCTR Suceava confirmă oficial că tahograful a fost manipulat
Între timp, inspectorii Inspectoratului de Stat pentru Control în Transportul Rutier (ISCTR) Suceava au finalizat analiza tahografului montat pe autobetoniera implicată în tragedia de luni.
Concluziile preliminare, și anume că tahograful era manipulat, s-au confirmat, iar datele arată că mașina de mare tonaj nu mai fusese mișcată din loc din ziua de sâmbătă, 29 iunie. Manipularea tahografului se realiza cu un dispozitiv special montat în cabină și cu ajutorul unei telecomenzi.
Potrivit unor experți, acest dispozitiv putea fi montat și fără știința șoferului, dar și fără știința celor din firmă. Pare totuși greu de crezut că dispozitivul a fost montat fără știrea celor două părți. Dar aceste aspecte vor fi lămurite cu ocazia anchetei care este în curs de derulare.
Cât privește sancțiunea pe care o poate aplica ISCTR pentru această neregulă, aceasta poate ajunge la 15.000 de lei.
Au fost verificați și ceilalți șoferi, precum și documentele aferente, dar neregulile descoperite s-au dovedit minore, fiind aplicate amenzi de câteva sute de lei.
· Filmul tragediei din dimineața zilei de 1 iulie
Tragedia din dimineața zilei de 1 iulie s-a produs la ora 6.30, într-o perioadă când traficul pe drumul european 85 nu este unul foarte intens, ceea ce permite circulația cu viteză mare.
Autobetoniera circula dinspre Suceava spre Fălticeni, iar înainte de Cumpărătura șoferul ucrainean a adormit la volan, potrivit datelor de anchetă de până acum. Mastodontul a ajuns pe sensul opus de mers și a lovit în plin mașina de teren Land Rover în care se aflau șoferul din Buzău și cei patru membri ai familiei Lăzărescu. Este vorba de soții Costel, de 39 de ani, și Anca, de 37 de ani, și cei doi băieți, unul de 8 și celălalt de 10 ani. Mașina a devenit aproape instantaneu un morman de fiare contorsionate și toți cei cinci ocupanți au murit. Practic, echipajele de prim ajutor nu au mai putut face nimic pentru a-i readuce la viață.
Pentru toți se poate spune că a fost vorba de un ghinion teribil. Familia din Volovăț se întorcea de pe litoral, iar în județul Buzău autoturismul marca VW Touran cu care circulau s-a defectat. Au apelat la o platformă pentru a ajunge acasă, iar în timp ce se deplasau spre Volovăț au fost implicați în cumplitul accident de la Cumpărătura.