Mult așteptata redeschidere în condiții normale a traficului rutier pe sectorul Milișăuți – Rădăuți este tot mai aproape. Muncitorii firmei Test Prima se apropie de finalizarea lucrării și de predarea podului către administratorul de drum, în vederea redeschiderii traficului.
S-a turnat inclusiv strat de asfalt pe suprafața de rulare.
De asemenea, întreaga structură a podului a fost vopsită anticoroziv.
După cum a precizat într-un articol anterior din Monitorul de Suceava directorul general al Test Prima, Cornel Tărăboi, tot podul va fi protejat cu vopsea anticorozivă, înainte de a se putea da drumul la trafic. Asta pentru ca suprafața expusă la intemperii să rezite cât mai mult și mai bine în timp.
Administratorul DN 2H Milișăuți – Rădăuți, pe care se află podul, respectiv Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, a anunțat că la data de 27 iunie sunt în plină desfășurare lucrările de montare a parapetului metalic de protecție.
După ce se vor termina toate aceste lucrări conexe, va urma turnarea stratului de uzură.
Un termen neasumat oficial, dar vehiculat pentru redeschiderea traficului de pe podul mare de peste apa Sucevei ar fi data de 15 iulie.
Pe DN 2H Milișăuți-Rădăuți s-a circulat cu restricții tocmai din februarie 2020, când o porțiune de aproape 30 de metri din balustradă s-a surpat. O perioadă s-a circulat pe podul mare, însă alternativ, pe câte un sens, după care a urmat închiderea podului mare pentru lucrările care se apropie acum de final.
Așadar, după aproximativ 4 ani și jumătate, din luna iulie a acestui an, în fine, traficul rutier de pe sectorul Milișăuți – Rădăuți va reveni la normal, pe un pod solid.
A durat nu mult, ci foarte mult, din cauza unor factori multipli, care au ținut de finanțare în primă fază și apoi de proiectul făcut extrem de prost de la început. Un proiect care nu a inclus finanțare pentru podul provizoriu din tuburi, lipsa acestui pod provizoriu întârziind de altfel cel mai mult lucrările.