marţi, 18 iun 2024 - Anul XXIX, nr. 141 (8670)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta0 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta0 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Peste 190 de cadre didactice au urmat un curs dedicat lucrului cu preșcolari sau elevi cu tulburări din spectrul autist

Marţi, 18 Iunie 2024 (15:52:21)de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

 

Timp de șase luni, 190 de cadre didactice din Rădăuți și alte 20 de localități ale județului Suceava au participat la un program de instruire în lucrul cu preșcolari sau elevi cu tulburări din spectrul autist (TSA).

Proiectul le-a permis participanților să se familiarizeze cu noțiuni de analiză aplicată a comportamentului și tehnici de implicare activă a elevilor cu TSA.

Cursul „ABA in schools” a fost inițiat de Asociația pentru Intervenție în Autism Suceava/AIAS și finanțat de compania EGGER, fiind al treilea program creat de AIAS și sprijinit de EGGER care vine în sprijinul copiilor cu TSA. Primele două programe, ImPACT și cursul intensiv de tip RBT, au fost adresate părinților de copii cu TSA.

Pe 15 iunie a avut loc festivitatea de închidere, la care au participat peste 80 din cele 190 de cadre didactice din Rădăuți, Adâncata, Bivolărie, Boura, Crucea, Dornești, Dumbrăveni, Frătăuții Vechi, Grănicești, Horodnic de Sus, Iacobești, Marginea, Românești, Siret, Suceava, Sucevița, Udești, Vicovu de Sus, Voitinel, Zamostea, Zvoriștea.

Programul ”ABA in schools” a oferit cadrelor didactice informațiile, metodologiile și materialele necesare pentru înțelegerea etapelor de dezvoltare în cazul copilului tipic, înțelegerea diverselor tulburări ce pot afecta procesul de învățare, a modalităților de lucru cu copiii și a tehnicilor de management comportamental la clasă, astfel încât profesorii să poată asigura adaptarea și incluziunea socială a copiilor, bunele practici și armonia comportamentală a grupei/clasei de elevi.

Doar o mică parte din cadrele didactice înscrise au mai participat la cursuri de formare pe tema TSA înainte de acest program, însă o majoritate semnificativă nu a avut această oportunitate. Profesorii au apreciat în mod deosebit utilitatea activităților și discuțiilor practice desfășurate în cadrul cursului. Majoritatea participanților au evaluat aceste activități cu scoruri mari, indicând faptul că metodele practice de intervenție prezentate au fost extrem de relevante și aplicabile în situațiile întâlnite în clasă.

Majoritatea profesorilor au considerat cursul extrem de util pentru activitatea lor profesională. Aceștia au menționat că au învățat cum să gestioneze situațiile dificile și au găsit metode noi pentru a include și sprijini elevii cu TSA în activitățile școlare.

De asemenea, multe cadre didactice au subliniat că informațiile teoretice și practice primite le-au oferit un suport solid pentru a interveni eficient în favoarea elevilor cu nevoi speciale.

”Majoritatea profesorilor sunt foarte interesați de participarea la formări similare în viitor. Aceasta indică nu doar succesul actualului program, dar și o nevoie continuă de dezvoltare profesională în domeniul intervențiilor pentru elevii cu CES. Profesorii și-au exprimat dorința de a continua să învețe și să se perfecționeze, reflectând un angajament puternic față de îmbunătățirea calității educației pentru toți elevii”, a declarat Andreea Panaite, președinte AIAS.

Modulul teoretic a avut 72 de ore și a constat în familiarizarea cadrelor didactice cu noțiuni de analiză aplicată a comportamentului, particularități ale diagnosticului de TSA și alte tulburări de dezvoltare, preachiziții necesare integrării școlare, autoreglarea și gestionarea emoțiilor, prevenirea și gestionarea comportamentelor inadecvate, strategii de întărire a comportamentelor pozitive și participării active la activităţile de clasă, integrarea copiilor cu nevoi speciale și implicarea clasei de elevi, etapele spre acceptarea diagnosticului și implicarea activă a părintelui în procesul de evaluare, tehnici și strategii de implicare activă a elevilor.

Modulul practic a presupus vizite la sediul instituțiilor de învățământ și discuții individuale cu cadrele didactice.

”Prin parteneriatul cu AIAS ne-am asumat responsabilitatea de a sprijini copiii, familiile lor, dar și cadrele didactice care îi însoțesc pe copii în procesul lor de învățare și creștere. Implicarea noastră contribuie la dezvoltarea lor armonioasă. Alegerea noastră de a sprijini aceste programe reprezintă un pas important în direcția asumării responsabilității sociale și suntem hotărâți să continuăm să ne implicăm activ în sprijinirea unor astfel de proiecte”, a declarat Alina Chifan, director Vânzări EGGER, companie care a sprijinit financiar programul ”ABA in schools”.

Asociația pentru Intervenție în Autism Suceava este înființată de către specialiști și antreprenori locali care doresc să vină în sprijinul comunității, oferind părinților training, suport educațional și informațional, scopul final fiind de a învăța părinții să lucreze la domiciliu și de a face față nevoilor propriului copil. Echipa din cadrul Asociației este alcătuită din persoane acreditate internațional ca analist comportamental, precum și persoane formate ca tehnician în analiza comportamentală, oferind astfel furnizarea de servicii calitative la nivel înalt în domeniul analizei aplicate a comportamentului. Programele oferite de Asociație cuprind o paletă largă de servicii, respectiv evaluare, coordonare, consiliere, întocmirea planului de intervenție, terapie individuală, training părinți.

Grupul EGGER deține din 2008 o fabrică în România, în Rădăuți, județul Suceava. Fabrica are peste 850 de angajați. În Rădăuți, sunt produse plăci de PAL brut și melaminat pentru industria mobilei, precum și plăci OSB pentru industria construcțiilor din lemn și sectorul retail.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Peste 190 de cadre didactice au urmat un curs dedicat lucrului cu preșcolari sau elevi cu tulburări din spectrul autist.
 Vizualizări articol: 629 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Peste 190 de cadre didactice au urmat un curs dedicat lucrului cu preșcolari sau elevi cu tulburări din spectrul autist0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Monitorul doreşte ca acest site să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ.
Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătura cu textul.
4. Username-ul să nu fie nume de personalităţi ale vieţii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greşeli, incoerenţă, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menţionate mai sus va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinţă interdicţia accesului la această facilitate a site-ului.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei