La Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Sf. Andrei” din Gura Humorului s-a desfășurat, în perioada 27 mai - 6 iunie 2024, cea de-a II-a ediție a proiectului de parteneriat educațional județean „Copilărie la metru”.
La proiect au lucrat cadre didactice și elevi de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Sf. Andrei” din Gura Humorului, Școala Gimnazială Nr. 1 Gura Humorului, Școala Gimnazială „Petru Comarnescu” Gura Humorului, Școala Gimnazială „Teodor Balan” Gura Humorului, Școala Gimnazială „Iorgu G. Toma” din Vama, Școala Gimnazială Valea Moldovei, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava, Colegiul „Alexandru cel Bun” din Gura Humorului, personalul și elevii de la Centrul de Servicii Multifuncționale pentru Copilul aflat în Dificultate Gura Humorului, din cadrul DGASPC Suceava.
Ediția din acest an și-a propus realizarea activităților de prevenire și combatere a violenței, promovarea educației interculturale, a educației pentru mișcare, a educației civice, a educației pentru diversitate și antidiscriminare școlară, în cadrul campaniei naționale „Stop violenței din mediul școlar prin artă și mișcare”, campanie inițiată de Inspectoratul Școlar Județean Suceava, prin inspectorul școlar de specialitate - educație permanentă, prof. Tatiana Vîntur.
· Lucrare expozițională colectivă
Elevii școlilor gimnaziale și ai centrelor școlare de educație incluzivă au desfășurat, în perioada 27 mai - 6 iunie 2024, activități „art-creative de exprimare a emoțiilor prin artă și culoare”, au realizat desene, picturi, colaje ce exprimă bucuria de a fi împreună, candoarea, prietenia și acceptarea celorlalți, ca o dovadă a sentimentelor şi atitudinilor corecte faţă de semenii lor.
Toate lucrările elevilor au fost valorificate într-o lucrare expozițională colectivă, realizată cu ajutorul elevilor de la Centrul de Servicii Multifuncționale pentru Copilul aflat în Dificultate Gura Humorului și de la Colegiul „Alexandru cel Bun” din Gura Humorului, coordonați de personalul centrului și de cadrele didactice care au desfășurat activități de voluntariat în cadrul proiectului.
Organizatorii mulțumesc tuturor celor implicați în proiect. „A fost demonstrat, din nou, faptul că nu există bariere între copii, că bucuria copilăriei este aceeași indiferent de școala în care învață copilul, că știm să sărbătorim copilăria într-un mod unic și că valorizăm fiecare elev în parte”, au concluzionat profesorii coordonatori ai proiectului „Copilărie la metru”.