Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 30 mai 2024 - Anul XXIX, nr. 125 (8654)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9737 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,4826 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   4 imagini |   ø fişiere video

Promovarea lecturii alături de un ceai, o carte, o prăjitură, la Liceul Tehnologic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni

Joi, 30 Mai 2024 (09:04:52)

 

Luni, pe data de 27 mai 2024, la Centrul de Documentare și Informare a Liceului Tehnologic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni a avut loc activitatea „Un ceai, o carte, o prăjitură”, ce a avut drept scop promovarea lecturii în rândul elevilor, dar și invitația la dezbateri literare între elevii și profesorii liceului. Elevii și cadrele didactice care au participat activ la activitatea culturală „Dă-ți întâlnire cu o carte!” - ediția a VI-a, din data de 23 februarie 2024, au discutat despre cărțile citite și/sau despre lectură și beneficiile ei.

„Eu sunt pe principiul că trebui să circule cărțile, nu să rămână într-un loc, le citim și apoi le ținem sechestrate. Activitatea s-a adresat tuturor iubitorilor de cărți, în special celor care și-au dat întâlnire cu o carte de Dragobete”, ne-a povestit inițiatoarea proiectului, doamna profesor Belciug Ana Maria Briana, director-adjunct. „Obiectivele generale ale activității <Un ceai, o carte, o prăjitură> au avut mai multe fațete. Acestea au cuprins promovarea valorilor culturale în rândul elevilor, încurajarea unei înclinații pentru lectură de calitate și cultivarea relațiilor interpersonale, alături de spiritul de echipă. În plus, inițiativa a urmărit implicarea activă a elevilor în organizarea și coordonarea evenimentelor, încurajând astfel dezvoltarea competențelor antreprenoriale”, a completat doamna profesor Belciug Ana Maria Briana.

Selecția de cărți a acoperit o gamă variată de genuri, cuprinzând atât ficțiune, cât și non-ficțiune. Printre acestea s-au numărat cărți de acțiune și aventură, de dezvoltare personală, științifico-fantastice, dramatice, criminalistice și de psihologie.

„Am discutat despre o carte care prezintă operele lui William Shakespeare sub formă de povestiri scurte. Cartea m-a impresionat pentru că simplifică operele dramatice ale lui Shakespeare, transformându-le în povestiri, ceea ce le face mult mai ușor de înțeles. Am fost captivată de dramatism, suspans și finaluri neașteptate. Aș recomanda cu căldură această carte fanilor lui Shakespeare care consideră că operele sale originale sunt dificil de înțeles deoarece clarifică eficient opera și mesajul acesteia”, ne-a povestit Costache Eliza-Marta, elevă în clasa a X-a B.

Implicarea în dezbateri literare ne îmbunătățește înțelegerea cărților pe care le citim. Conversațiile cu alți cititori ne oferă perspective și interpretări diverse, descoperind detalii sau teme care ne-ar fi putut scăpa inițial. Aceste discuții stimulează gândirea critică și aprofundează angajamentul nostru față de text, ceea ce duce la o înțelegere mai nuanțată. În plus, schimbul de opinii și idei poate clarifica anumite pasaje sau aspecte ale narațiunii, făcând experiența de lectură mai bogată și mai satisfăcătoare.

„Cred că dezbaterile literare îmbunătățesc în mod semnificativ înțelegerea cărților, prezentând diverse puncte de vedere și interpretări care altfel nu ți-ar fi putut trece prin cap. În același timp, ele favorizează socializarea și comunicarea”, a declarat elevul Muraru Ștefan-George, din clasa a X-a B. Ceea ce i-a plăcut cel mai mult la activitatea „Un ceai, o carte, o prăjitură” a fost faptul că toată lumea și-a împărtășit cartea preferată, creând o atmosferă incitantă. Cartea pe care acesta a prezentat-o a fost „Tată bogat, tată sărac” scrisă de Robert Toru Kiyosaki și Sharon L. Lechter, „o carte de educație financiară care predă concepte elementare despre afaceri și care se adresează oricui dorește să învețe noțiunile de bază ale finanțelor, cum ar fi înțelegerea impozitelor și gestionarea veniturilor”, a completat Ștefan-George.

„Cele 48 de legi ale puterii” de Robert Greene, un alt titlu pe baza căruia au fost purtate discuții în cadrul activității, este un ghid strategic care analizează mecanismele și tacticile de obținere și menținere a puterii. Fiecare dintre cele 48 de legi este ilustrată cu exemple istorice și anecdotice, arătând modul în care liderii și figurile influente din trecut au aplicat aceste principii pentru a-și atinge obiectivele. Cartea oferă sfaturi pentru construirea puterii personale și avertismente cu privire la capcanele care trebuie evitate. Printre temele principale se numără manipularea, influența și strategia în relațiile de putere, cu mesajul central că puterea poate fi obținută și menținută prin înțelegerea și aplicarea acestor legi, deși trebuie folosită cu prudență și inteligență pentru a evita consecințele negative. „Cartea m-a influențat semnificativ, ajutându-mă să înțeleg mai bine dinamica puterii și oferindu-mi o nouă perspectivă asupra comportamentului uman și a relațiilor interpersonale. O recomand celor interesați de dezvoltare personală, leadership și strategie. Deși unele tactici pot părea manipulatoare sau imorale, ele reflectă realități ale comportamentului uman care pot fi utile în diverse situații. Este important să abordăm cartea cu un ochi critic și să discernem care sunt principiile potrivite pentru noi”, a afirmat Moisii Maria-Raluca, elevă în clasa a XI-a A.

Lectura și literatura sunt esențiale pentru dezvoltarea personală și intelectuală, oferind oportunități nelimitate de a explora noi idei, culturi și perspective. Prin lectură, ne îmbogățim cunoștințele și cultivăm empatia și înțelegerea față de ceilalți. Literatura ne conectează cu experiențele umane universale, transcendând timpul și locul. Dedicarea timpului pentru lectură este una dintre cele mai valoroase investiții în propria persoană, favorizând creșterea individuală și lărgindu-ne orizonturile.

 

Diana-Maria Poenaru

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Promovarea lecturii alături de un ceai, o carte, o prăjitură, la Liceul Tehnologic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni.
 Vizualizări articol: 644 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promovarea lecturii alături de un ceai, o carte, o prăjitură, la Liceul Tehnologic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei