CFR Călători a anunțat lansarea programului estival ”Trenurile soarelui”, cu 30 de trenuri care vor lega tur-retur țara cu stațiunile de pe Litoralul Mării Negre, până la Mangalia.
Prima garnitură de la Suceava spre Mangalia va pleca în noaptea de 14 spre 15 iunie.
Trenul va circula zilnic, tur-retur, pe timp de noapte.
Pentru primele zile biletele sunt deja disponibile pe site-ul CFR Călători la cumpărare. La CFR Călători, biletele devin disponibile cu 30 de zile înainte de data plecării.
Pentru a nu ne limita la o prezentare rigidă a comunicatului de presă am făcut o scurtă analiză a trenului Suceava - Mangalia.
În primul rând, timpul de parcurs, care interesează pe toată lumea, este unul decent am zice. Trenul are un timp de parcurs de 7 ore și 30 de minute până la Constanța și de fix 9 ore până la Mangalia.
Spunem că este un timp decent având în vedere că trenul are totuși destul de multe opriri. Trenul este foarte lent doar între Constanța și Mangalia, unde linia este simplă, veche, și unde sunt și opriri în toate stațiunile.
La capitolul minusuri, trenul va pleca din Suceava la 20.30 și va ajunge extrem de dimineață pe Litoral. Adică pe la ora 4.00 la Constanța și pe la 5.30 la Mangalia. Sunt și călători care se bucură că pot prinde un răsărit când coboară din tren, însă cei mai mulți sunt nemulțumiți că ajung prea repede și au de petrecut multe ore până se pot caza.
Dintre toate trenurile care vin din țară, cel de Suceava ajunge cel mai dimineață pe Litoral.
La acest moment, trenul este prevăzut să circule cu vagoane de clasa I, clasa a II-a și un vagon cușetă cu 6 paturi în cabină. Și aici este loc de mai bine. De ani de zile, cererea pentru locuri de dormit este foarte mare, dar pentru Suceava rar s-a găsit mai mult de o cușetă. Ar merita poate măcar în acest an sucevenii să aibă șansa de a merge la mare în România la o cușetă mai aerisită (cu patru paturi în cabină) ori la vagon de dormit.
Din informațiile noastre, se fac demersuri și sunt solicitări la conducea centrală pentru ca și trenurile din Moldova să ofere mai mult confort celor dispuși să plătească pentru un pat la cușetă sau la vagon de dormit. Vom reveni cu informații dacă va fi cazul.