Vicepreședinte Consiliul Județean Suceava Vasile Tofan a salutat adoptarea primei Hotărâri de Guvern pentru un tronson de autostradă din județul Suceava. „Astăzi se scrie istorie pentru județul Suceava”, a declarat Vasile Tofan după ce Guvernul României a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru șoseaua de centură a orașului Gura Humorului. „Este vorba de Autostrada Nordului, Suceava – Gura Humorului – Vatra Dornei – Bistrița-Năsăud – Dej – Satu Mare. În ședința de Guvern de joi s-au aprobat indicatorii tehnico-economici, iar din acest moment Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate organiza licitația de proiectare și execuție a tronsonului de 10 km de autostradă, mai exact varianta ocolitoare Gura Humorului”, a spus Vasile Tofan. El a subliniat faptul că CJ Suceava s-a implicat încă din 2020 în această investiție, când a încheiat un acord cu Ministerul Transporturilor, scurtând astfel timpul de așteptare pentru studiul de fezabilitate, iar azi putem vorbi de licitația de execuție. De precizat că preluarea întocmirii studiului de fezabilitate pentru centura Humorului de către Consiliul Județean s-a făcut la inițiativa șefului acestei instituții, Gheorghe Flutur.
„Pentru informarea publică dorim să transmitem câteva elemente tehnice. Lungimea centurii ocolitoare este de 10 km în regim de autostradă, cu lățimea de 23,5 m, cu 2 benzi pe sens, cu bandă de staționare de urgență pe fiecare parte, cu o bandă de 3m separatoare de sensuri și cu 17 km de drumuri adiacente pentru noduri rutiere, bretele, benzi de accelerare și decelerare. Numai calea de rulare, partea carosabilă, are 2 x 7 m lățime, nodurile rutiere sunt la Păltinoasa și la Frasin. Avem 2 viaducte, cel mai lung viaduct este de 5 km și încă unul de 400 m”, a explicat Vasile Tofan.
El a mai spus că traseul șoselei de centură este pe malul stâng al râului Moldova, viaductul va avea 123 de deschideri, respectiv 246 de suporți, cu câte 6 coloane care se forează la minimum șase metri adâncime. „În total vor trebui 1.500 de coloane forate și pe care vor fi amplasate 984 de grinzi de beton cu lungimea de 40 m fiecare și în greutate de 60 de tone fiecare. Pentru terasamente este nevoie de 2,1 milioane metri cubi de agregate. Vor fi 74 de separatoare de hidrocarburi, adică toată apa pluvială de pe carosabil se colectează în rigole și se separă apa pluvială de resturile de ulei sau combustibil de pe autostradă. 70% din traseu și cele două noduri rutiere vor fi iluminate pe timp de noapte. Tot traseul Autostrăzii va fi flancat de panouri fonoabsorbante, fiind necesare peste 20 km de rețea de astfel de panouri”, a mai declarat vicepreședintele CJ Suceava.
· Vasile Tofan: „Pentru noi, CJ Suceava, acest proiect reprezintă o mare reușită”
El a mai arătat că pe traseul ales pentru șoseaua de centură nu este necesară demolarea niciunei construcții, vor fi mutați trei stâlpi de înaltă tensiune și 25 de stâlpi de medie tensiune, se introduce rețeaua electrică subterană pe 500 m, se va proteja magistrala de gaz metan pe circa 2 km, se mută rețeaua de apă pe 250 m și rețeaua de canal pe 2.000 m și se relochează trei puțuri de captare a apei potabile din zona Păltinoasa.
„După cum se observă, este o lucrare de mare complexitate, dar care va rezolva blocarea traficului din zona Gura Humorului. CJ Suceava a solicitat în ultima ședință să se implice pentru celălalt tronson al Autostrăzii Nordului, de la Suceava la Păltinoasa, pentru a face legătura cu varianta ocolitoare. Din discuțiile avute cu CNAIR, de celălalt traseu, de la Frasin spre Vatra Dornei, se va ocupa compania guvernamentală, care va continua proiectarea și celelalte proceduri de execuție. Încă o dată subliniem pasul important făcut astăzi. Mulțumim Guvernului României, Ministerului Transporturilor și CNAIR. Pentru noi, CJ Suceava, acest proiect reprezintă o mare reușită”, a încheiat Vasile Tofan.