După colegii lor mai mici din clasa a VIII-a, a venit rândul elevilor de liceu, din clasa a XII-a, să fie evaluați și să susțină simularea examenului de bacalaureat, programat în perioada 4 – 7 martie.
În județul Suceava, pentru susținerea probelor scrise sunt înscriși 5.872 elevi, evaluarea fiind organizată în 39 centre de examen.
Testarea începe luni, 4 martie, cu proba la limba și literatura română, urmată de proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) de pe 5 martie, proba la alegere a profilului și specializării – 6 martie și proba la limba și literatura maternă – 7 martie.
Potrivit Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Suceava, probele încep la ora 9:00, moment în care în fiecare sală vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30.
Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Camerele de supraveghere audio-video vor fi funcționale în toate sălile din centrele de examen.
Evaluarea lucrărilor se va realiza digitalizat prin intermediul platformei utilizate de Ministerul Educației la simularea probelor Evaluării Naționale pentru clasele a VIII-a. Pentru evaluarea digitalizată se folosesc scanere distribuite și instalate în fiecare centru de examen. Lucrările sunt scanate în sala de examen, la sfârșitul probei scrise, în prezența candidatului, fiind încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți.
„Ulterior, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflați în alt județ decât județul din care provin candidații”, transmite IȘJ. Rezultatele vor fi communicate pe 15 martie.
Notele nu se trec în catalog, însă, prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui, acestea pot fi consemnate în catalog.
• Condiții speciale pentru elevii cu probleme de sănătate
14 elevi din județ vor susține simularea examenului de bacalaureat în condiții speciale.
Mărirea cu maxim 2 ore a timpului destinat efectuării lucrărilor scrise a fost aprobată pentru toți cei 14 elevi.
De asemenea, opt elevi beneficiază și de condiția susținerea examenului în sală separată, dintre care doi cu folosirea instrumentelor compensatorii: hărți mentale, scheme conceptuale și doi cu asigurarea subiectului în scriere obișnuită și cu caractere mărite.
Doi elevi beneficiază și de condiția accesul în sala de examen cu dispozitive medicale specifice – dispozitiv de măsurare continuă a gliceliei, pompă de insulină, ambii cu pauze, dar cu încadrarea în timpul maxim prevăzut pentru elaborarea lucrării.
Doi elevi beneficiază și de condiția susținerea probei în prezența unui însoțitor sau terapeut, dintre care unul cu transmiterea subiectelor prin dictare de către unul din profesorii asistenți.