Rezultate foarte slabe și procente de promovare scăzute la simularea evaluării naționale, testare susținută de elevii de clasa a VIII-a pentru a surprinde stadiul pregătirii lor.
Potrivit centralizării trimise de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava, dintre cei 6.625 de elevi prezenți la ambele probe, 4.005 elevi (60,45%) au medii de trecere, procent de promovare mai slab ca cel din anul școlar trecut, când erau 68,2% medii peste 5.
Nici cei care au reușit să promoveze testarea nu au rezultate grozave. Cei mai mulți (circa o treime) figurează cu medii între 5 și 5,99 (1.404 elevi), urmați de colegii lor cu medii între 6 și 6,99 (1.212).
791 au obținut medii între 7 și 7,99, 469 au medii între 8-8,99, iar 129 de elevi au medii între 9-9,99. Nici un elev din județ nu a fost notat cu 10 la ambele probe.
Reamintim faptul că este pentru prima dată când lucrările de la simulare s-au corectat digitalizat, astfel că tezele nu au fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.
· Dezastru la matematică
Matematica a fost piatra de moară pentru elevii care au susținut simularea examenului de evaluare națională, de la începutul acestei luni.
Rezultatele sunt dezastroase și cu mult sub nivelul celor de anul trecut.
Astfel, 60,03% dintre cei examinați au note sub 5, pe când procentul celor promovați este de doar 39,97% (față de 60,8% în anul școlar 2022-2023).
Dintre cei cu note peste 5, 1.082 au note între 5-5,99, 693 au note între 6-6,99, 499 au note între 7-7,99, 272 au note între 8-8,99, 108 au note între 9-9,99.
Trei elevi au primit note maxime.
· Rezultatele de la limba română
La proba de limba și literatura română, elevii suceveni s-au descurcat mai bine, sunt mai mulți promovați (77,49%), iar notele sunt ușor mai mari.
Potrivit IȘJ Suceava, au obținut note peste sau egale cu 5 un număr de 5.165 elevi, dintre care: 1.077 cu note între 5-5,99; 1.254 cu note între 6-6,99; 1.338 cu note între 7-7,99; 1.074 cu note între 8-8,99, 420 cu note între 9-9,99. Doi elevi au primit din partea profesorilor corectori nota maximă.
Ministerul Educației recomandă ca rezultatele să fie analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral.
„Dat fiind faptul că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obținute de către elevi, unitățile de învățământ vor folosi datele rezultate la nivel de unitate, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor”, transmite Ministerul Educației.