titularii posturilor ocupate – funcționari publici și angajați contractuali urmează să fie eliberați din funcții, în temeiul legii, prin dispoziții individuale emise de primar
Numărul total de posturi din Primăria Suceava a fost redus la 540, în urma unei ședințe extraordinare de Consiliu Local care a avut loc vineri dimineață. Mai exact, au fost reduse 59 de posturi, din care 56 în cadrul administrației locale și 3 în Poliția Locală, măsura fiind luată ca urmare a punerii în aplicare a „legii austerității”, pentru care Guvernul și-a angajat răspunderea.
Reducerile de personal afectează direct 18 persoane, în condițiile în care 38 de posturi desființate acum erau vacante.
„Numărul maxim al posturilor corespunzător fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale (…) se reduce cu 10% începând cu data de 1 noiembrie 2023”, este prevederea legală pusă în aplicare, printr-un proiect de hotărâre supus aprobării Consiliului Local Suceava.
Lista posturilor reduse în cadrul Primăriei Suceava cuprinde două posturi la Biroul de „Audit Public Intern”, unul la Serviciul de „Investiții”, unul la Serviciul „Administrare străzi și sistematizare rutieră”, unul la Serviciul „Protecție Civilă și situații de urgență”, trei la Serviciul „Evidența și administrarea imobilelor de locuit”, unul la „Resurse umane”.
Din cadrul Direcției „Buget, contabilitate și fiscalitate” dispar 13 posturi, din cadrul a șase servicii, inclusiv „Amenzi” și ”Urmărire și executare silită”.
Cinci posturi dispar și de la Direcția de Urbanism, Amenajarea teritoriului și Cadastru, de la trei servicii.
De la Direcția „Proiecte europene, Turism, Cultură și Transport” dispar trei posturi, de la cea de „Contencios administrativ, Juridică și Administrativă” – două posturi, de la Direcția „Ecologizare” – două posturi, de la „Administrația Piețelor” – opt posturi.
„Direcția generală a domeniului public”, una dintre cele mai mari din cadrul municipalității sucevene, se reduce cu 14 posturi, din care o bună parte erau ocupate în prezent, fiind afectate servicii precum „Administrativ”, „Spații verzi”, „Fântâni arteziene și irigații”, ”atelier mecanic și de tâmplărie”, „Parc auto”, „Administrare cimitire”, „Administrare baze sportive și zone de agrement”.
Din cele 126 de posturi existente la Poliția Locală Suceava, mai rămân 123, cei care pleacă fiind doi polițiști locali de la „Ordine publică și pază” și ”Evidența persoanelor”, precum și un șef de birou, de la „Protecția Mediului”.
Conform deciziei Consiliului Local Suceava, titularii posturilor ocupate – funcționari publici și angajați contractuali - urmează să fie eliberați din funcții, în temeiul legii, prin dispoziții individuale emise de primarul municipiului Suceava.