Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat că a fost finalizat studiul de fezabilitate pentru centura ocolitoare a orașului Gura Humorului. Gheorghe Flutur a precizat că în cursul zilei de marți, la Gura Humorului a avut loc ultima dezbatere publică în vederea obținerii acordului de mediu, urmând aprobarea documentației de către Ministrul Transporturilor și apoi aprobarea în Guvern a indicatorilor tehnico-economici pentru a se scoate la licitație execuția lucrărilor.
Flutur a amintit că instituția pe care o conduce a preluat încă din anul 2021 organizarea tuturor procedurilor pentru construcția acestei șosele de centură. Astfel, el a spus că în luna ianuarie 2021, Consiliul Județean Suceava a încheiat un proiect de parteneriat cu Ministerul Transporturilor pentru această investiție, iar până în luna octombrie a acestui an s-a organizat licitația pentru studiul de fezabilitate. Apoi, în perioada octombrie 2021 - octombrie 2022 a fost elaborat studiul de fezabilitate, propunerea și alegerea tronsonului drumului, studiul geotehnic - foraje, descărcarea arheologică și studiul de trafic, după care în perioada noiembrie 2022 - septembrie 2023 s-au întocmit documentația pentru Acordul de Mediu, acordul de la Apele Române, identificarea proprietarilor și s-au realizat procedurile pentru schimbarea sursei de finanțare de pe POIM pe Programul Operațional de Transport 2021-2027. Președintele CJ Suceava a mai adăugat că în momentul de față s-a ajuns în etapa de obținere a acordului de mediu, aprobarea studiului de către Ministerul Transporturilor și aprobarea prin Hotărâre de Guvern, scoaterea la licitație a lucrărilor de execuție a variantei ocolitoare a orașului Gura Humorului.
„Toate acestea sunt posibile datorită asumării răspunderii de către CJ Suceava și astăzi avem un proiect matur, urmând ca Guvernul României să hotărască mai departe”, a spus șeful administrației județene. El a mai reamintit că celelalte variante ocolitoare, Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Fălticeni sunt cu documentațiile în diferite faze la Ministerul Transporturilor și se așteaptă demararea lor.
Centura ocolitoare a orașului Gura Humorului va avea 10,14 kilometri și se va construi pe raza comunelor Păltinoasa și Capu Câmpului și a orașelor Gura Humorului și Frasin
Având în vedere că traseul se apropie la distanțe între 130 și 318 m de aria naturală ROSCI0365 Râul Moldova, desemnată pentru a proteja o specie de vidră de apă (Lutra lutra), patru specii de broaște (Triturus cristatus, Triturus montandoni, Bombina bombina şi Bombina variegata) și șase specii de peşti de interes comunitar, au fost necesare studii de evaluare a impactului pe care l-ar avea centura asupra acestora. Din concluziile studiilor reiese că „proiectul nu va avea un impact negativ asupra factorilor care determină menținerea integrității ariilor naturale protejate de interes comunitar din zona amplasamentului și că nu va produce modificări ale dinamicii relațiilor ce definesc structura şi/sau funcția ariilor naturale protejate de interes comunitar din zona amplasamentului”.
Centura ocolitoare a orașului Gura Humorului va avea 10,14 kilometri și se va construi pe raza comunelor Păltinoasa și Capu Câmpului și a orașelor Gura Humorului și Frasin. Suprafața care va trebui expropriată este de 105,06 ha.
Șoseaua va avea două noduri rutiere care fac legătura cu viitorul traseu al Autostrăzii Nordului, atât la Păltinoasa, cât și la Frasin, trei kilometri de viaducte de coastă, patru pasaje, iar lățimea platformei va fi de 23,5 metri. Viitoarea centură a orașului Gura Humorului va avea două benzi pe sens, separator de sens și o viteză de proiectare de 100 km/h.
Conform graficului de realizare a investiției, proiectarea ar trebui să dureze 6 luni și execuția 30 de luni. Valoarea totală a investiției cu TVA este de 2,699 miliarde de lei.