Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat că marți a avut loc dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului și a studiului de evaluare pentru tronsonul de autostradă Pașcani-Suceava. Gheorghe Flutur a precizat că astfel s-a consumat ultima etapă la nivelul județului pentru obținerea avizului de mediu pentru acest tronson al Autostrăzii A7.
„După dezbaterea de la Suceava, miercuri vom avea dezbateri publice pe aceeași temă în județele Botoșani, la Tudora, și în Iași, în localitatea Tătăruși”, a spus Gheorghe Flutur. El a precizat că, după aceste dezbateri, urmează finalizarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul autostrăzii Pașcani-Suceava. Președintele CJ Suceava a arătat că, după estimările specialiștilor, studiul de fezabilitate va fi terminat la începutul lunii noiembrie. „Apoi urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și în Consiliul tehnico-științific al Ministerului Transporturilor. După aceste proceduri, Guvernul trebuie să se aprobe indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii A7 pe tronsonul Suceava-Pașcani într-o ședință de Guvern pentru a începe procedurile de licitație pentru proiectare și execuție”, a explicat Gheorghe Flutur.
El a ținut să evidențieze implicarea atât a firmei de proiectare din acest proiect, cât și a CNAIR și a autorităților locale din județele Suceava, Botoșani și Iași. „Îmi exprim speranța ca la sfârșitul acestui an, începutul anului viitor să se scoată la licitație proiectarea și execuția lucrărilor”, a spus șeful administrației județene.
Gheorghe Flutur a ținut să mai precizeze faptul că CJ Suceava a fost implicat nemijlocit în grăbirea operațiunilor de forare a profilelor de sol pe acest tronson, acolo unde au fost blocaje cu diverși proprietari. „De asemenea, Consiliul Județean Suceava a participat săptămânal la ședințele de progres din cadrul Companiei de Autostrăzi și a participat alături de primari la identificarea proprietarilor de pe traseul autostrăzii. Și sunt convins că acesta a fost un sprijin nemijlocit pentru grăbirea termenelor și pentru a recupera decalajul față de celelalte tronsoane până la Pașcani, care sunt mult mai avansate”, a încheiat Gheorghe Flutur.