Trenul IR 1752 Suceava – București – Nord, plecat din Suceava vineri, puțin înainte de ora 9.00, a înregistrat o întârziere de 109 minute în prima stație – Verești, în urma unui incident feroviar petrecut după un scenariu care se întâmplă foarte rar.
Trenul pur și simplu nu a oprit în stația Verești, trecând cu viteză mai departe. Mecanicul a oprit garnitura abia la un pasaj de după stația Verești.
Evident, un astfel de incident nu este minor pentru că poate fi vorba de o defecțiune la sistemul de frânare, cu pericol pentru siguranța feroviară și a călătorilor.
Prin urmare, la fața locului a început o anchetă, locomotiva fiind schimbată cu alta. De asemenea, s-au făcut verificări și la sistemele de frânare ale vagoanelor.
Toate astea au făcut ca trenul să stea în zona Verești aproape două ore.
Din informațiile noastre, sunt trei variante de lucru cu privire la incident.
Ori mecanicul pur și simplu a mers prea tare și nu a putut opri la timp, ori linia a devenit alunecoasă din cauza unor scurgeri de rapiță dintr-un marfar care a staționat în zonă în noaptea precedentă, ori frâna de la primul vagon a fost defectă. Evident, s-a început o anchetă pentru a se stabiliza cauza incidentului feroviar. Din informaţiile pe care le avem, primele cercetări la faţa locului indică mai plauzibilă varianta ca trenul să nu fi fost oprit la timp din cauza scurgerilor de rapiţă dintr-un marfar care a staţionat în noaptea precedentă în stația Vereşti.
Conform infofer.ro, trenul IR 1952 Suceava - București Nord a plecat cu o întârziere de 109 minute din Verești și a ajuns la 120 de minute întârziere în stația Pașcani.