Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat că a solicitat în cadrul coaliției de guvernare, dar și prin adrese oficiale către premierul Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, alocarea de fonduri pentru repararea și consolidarea drumurilor din județ care merg spre frontiera cu Ucraina până în Punctul de Trecere a Frontierei Siret. Gheorghe Flutur a precizat că este vorba despre Suceava – Siret pe drumul național DN 2 (E85), dar și rutele alternative pe traseele Suceava – Dărmănești – Calafindești – Siret, pe drumul județean DJ 209D și Suceava – Adâncata – Zvoriștea – Zamostea – Grămești – Siret pe drumul județean DJ 291A. Flutur a spus că a solicitat alocarea de fonduri și pentru drumurile care merg spre vama cu Ucraina din orașul Vicovu de Sus, pe DN 2E Păltinoasa - Vicovu de Sus, precum și pentru drumurile județene DJ 209D pe tronsonul Dărmănești – Siret și DJ 291A pe sectorul Zvoriștea – Zamostea – Grămești – Siret.
„Estimăm un necesar de 30 milioane de lei pentru drumurile județene și de 130 milioane de lei pentru drumurile naţionale, care să fie alocate în conformitate cu memorandumul de anul trecut. Vama Siret, singura din județul Suceava deschisă traficului de mare tonaj, dintre România şi Ucraina, a devenit cel mai aglomerat punct românesc de trecere a frontierei, cu presiuni mari, cu timpi de așteptare măsurați în zile. De asemenea, redeschiderea în luna noiembrie 2022 a Punctului de Trecere a Frontierei Vicovu de Sus - Krasnoilsk în regim de trafic internaţional pietonal și rutier, inclusiv pentru autobuze, autocare și vehicule transport marfă, cu acces prin drumul național DN 2E Păltinoasa - Vicovu de Sus, necesită modernizarea acestui drum național pentru asigurarea capacității de preluare a încărcărilor osiilor autovehiculelor și cu asigurarea măsurilor de siguranța circulației aferente”, a precizat Gheorghe Flutur. El a arătat că pe fondul blocajelor din porturile ucrainene cauzate de război, schimburile comerciale ale Ucrainei, realizate prin transport rutier, au crescut cu 20% față de perioada similară a anului trecut.
„Lipsa unei infrastructuri rutiere adecvate și creșterea fluxului de transport mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în punctele de trecere a frontierei cu Ucraina, precum și contextul generat de evenimentele imprevizibile, care nu se datorează sub nici o formă acțiunii sau inacțiunii autorităților publice locale, coroborat cu faptul că nu se poate determina evoluția evenimentelor generate de conflict, care poate escalada, precum și de necesitatea creșterii conectivității civice între state, cât și de conectivitatea dintre state pentru facilitarea fluxurilor de mărfuri, creează premisele unei situații de extremă urgență, care necesită realizarea unor lucrări de reabilitare a drumurilor naționale și a drumurilor județene folosite ca rute alternative în vederea eliminării blocajelor din punctele de trecere a frontierei și a asigurării unor condiții de transport în deplină siguranță a tuturor participanților la trafic”, a subliniat Flutur.
În același timp, el a precizat că ținând cont de angajamentele asumate pe plan internațional de România, pe bază de reciprocitate, în susținerea obiectivelor de apărare națională este imperios necesară reabilitarea drumurilor naționale DN 2 și DN 2E, precum și a drumurilor județene DJ 209D pe sectorul Dărmănești – Siret și DJ 291A pe sectorul Zvoriștea – Zamostea – Grămești – Siret.