Proiectul „Repere pentru viață” derulat în programul „Școala altfel” de Colegiul Național „Eudoxiu Hurmuzachi” în anul școlar 2022-2023 a fost declarat câștigător la nivel național la categoria „consiliere și orientare”, după ce s-a clasat pe prima poziție și la nivelul județului. Coordonatorii proiectului câștigător au fost prof. Puiu Adrian Nicolae, directorul colegiului, prof. Lăzărescu Luminița, prof. Miriam Leon Postolache. „Felicitări și alese mulțumiri tuturor celor implicați, cei 61 de invitați, colectivul de cadre didactice, elevii organizatori și participanți, dar și părinți”, transmit reprezentanții colegiului, care îi mulțumesc și inspectorului școlar Tatiana Vîntur pentru tot sprijinul acordat.
Inspectorul școlar Tatiana Vîntur a transmis că și Școala Gimnazială Berchișești a fost laureată la nivel național, în cadrul programului „Școala altfel”, la categoria „Abilități de viață”, cu proiectul „Mass-media – între comunicare și manipulare”, coordonator prof. Loredana Dura.
„Repere pentru viață” a oferit elevilor colegiului din Rădăuți prilejul de a interacționa activ cu nu mai puțin de 61 de specialiști din diverse domenii de activitate, personalități cu cariere profesionale și publice remarcabile, între care și absolvenți ai colegiului, modele de urmat în cariera profesională pentru cei aproape 900 de elevi ai colegiului, facilitând astfel orientarea în carieră și alegerea unei profesii potrivite. „Mass-media – între comunicare și manipulare” a propus copiilor școlii o alfabetizare mediatică, esențială în avalanșa de informații care se îndreaptă spre copii prin atât de numeroase mijloace. Este important ca aceștia să cunoască și să înțeleagă principiile care guvernează lumea mass-media. Ateliere de lucru propuse au fost: Importanța mass-media în societate, Informare și dezinformare, Libertatea de exprimare, Fapte și opinii, Lanțul dezinformării, Reporter pentru o zi, Descifrarea mesajului audio – vizual, Istoria presei scrise, Sunt un „navigator” inteligent. „Felicitări pentru învățarea exersată în contexte nonformale în cadrul programului Școala altfel”, a transmis inspectorul Tatiana Vîntur. „Școala altfel” este un program național al cărui scop este să contribuie la dezvoltarea competenței de învățare și a abilităților socio-emoționale în rândul copiilor preșcolari/elevilor.