Un groaznic accident rutier s-a produs vineri dimineață pe raza satului Vicșani, comuna Mușenița. Un tren de marfă a surprins în gabaritul căii ferate un autoturism VW Golf.
Pompierii militari care au intervenit la fața locului au găsit o femeie care era prinsă sub locomotivă și un bărbat care era în afara autoturismului.
Din primele cercetări rezultă că autoturismul s-a oprit pe linie, iar cei doi din mașină, un bărbat de 65 de ani și o femeie de 60 de ani, au încercat să părăsească autoturismul pentru a se salva. Dacă bărbatul a reușit, femeia a fost prinsă, din păcate, între locomotivă și portieră.
La volanul autoturismului era un bărbat în vârstă de 65 de ani, Ioan Ș., din Vicovu de Jos. Pasageră era Doina J., de 60 de ani, tot din Vicovu de Jos.
Pompierii militari au transmis că au fost identificate două victime, un bărbat (aproximativ 65 de ani) și o femeie (aproximativ 60 de ani), care erau în afara autoturismului.
Femeia era prinsă sub locomotivă, iar pompierii de la descarcerare au intervenit pentru extragerea victimei. Din nefericire, cadrele medicale au declarat decesul acesteia.
Bărbatul era conștient și a fost preluat de echipajul SMURD, care i-a acordat primul ajutor medical. Ulterior, a fost transportat la spitalul din Rădăuți, pentru investigații suplimentare.
Accidentul vine în săptămâna în care polițiștii suceveni au atras atenția că în acest an se înregistrează un număr de accidente peste media ultimilor ani pe fondul neasigurării la trecerea căii ferate, în pasajele cu treceri la nivel.
Atrage atenția faptul că în primele șase luni ale acestui an au avut loc 7 accidente cu mașini lovite de tren,
În acele accidente, șapte persoane au fost rănite și două au decedat.
Acestor accidente li se mai adaugă alte două accidente grave la treceri la nivel petrecute acum două săptămâni, la Câmpulung Moldovenesc, respectiv acum, la Vicșani.
Deși la Vicșani este vorba de un tren de marfă care nu avea viteză mare, o astfel de garnitură nu poate opri deloc ușor.
Polițiștii de la Serviciul Județean Transporturi au explicat cât de periculoase sunt trecerile peste calea ferată fără a se asigura ori cu ignorarea semnalelor, în condițiile în care un tren cu 8-10 vagoane, care circulă cu peste 100 de km/h (cum este cazul de exemplu pe sectorul Suceava-Dolhasca) poate opri prin acționarea frânei de urgență în 700-800 de metri, în timp ce și un tren cu două vagoane, care circulă cu 50-60 de km/h (cum este cazul zonei Dornești - Rădăuți) nu poate opri mai repede de 200-300 de metri.