Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceavaa recomandat contribuabililor să utilizeze serviciile electronice oferite de ANAF, în condițiile intrării în vigoare a Legii nr. 9/2023 cu privire la stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul instituțiilor publice. Potrivit directorului Finanțelor sucevene, Petrică Ropotă, utilizarea serviciilor electronice au mai multe avantaje în ceea ce privește depunerea declarațiilor fiscale, 24 de ore din 24, evitarea deplasărilor la sediile organelor fiscale, economisirea de timp și resurse și, nu în ultimul rând, eliminarea formularelor în format de hârtie, cu beneficii importante asupra protecției mediului înconjurător.
El a amintit că Spațiul Privat Virtual (SPV) este unaltserviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. Astfel, Spațiul Privat Virtual permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale,primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale, plata obligațiilor fiscale etc. Petrică Ropotă a explicat că documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu. Serviciul Spaţiul Privat Virtual poate fi accesat direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit și disponibil 24 de ore din 24.
Conducerea Finanțelor sucevene a mai transmis că în ceea ce privește interacțiunea dintre organul fiscal și contribuabili în cadrul procedurii de înregistrare în SPV, persoanele fizice care doresc înscrierea în SPV pe bază de user, parola și cod de unică folosință au posibilitatea să solicite aprobarea cererii în mod electronic, prin procedura de identificare vizuală la distanță, fără fi necesară deplasarea la ghișeu. De asemenea, persoanele juridice sunt obligate să solicite înregistrarea în SPV pentru comunicarea cu organul fiscal de administrare. În eventualitatea în care solicitarea de acces în SPV este pentru reprezentantul legal sau pentru o persoană împuternicită, iar împuternicirea este semnată cu certificat calificat digital de către reprezentantul legal, de asemenea nu este necesară deplasarea la ghișeu. În eventualitatea în care se dorește deplasarea la sediul organului fiscal pentru soluționarea vreunei probleme de natură fiscală, conducerea Finanțelor sucevene a reamintit contribuabililor că există posibilitatea de a efectua o programare online în prealabil în vederea preluării rapide a acestora.