Articolul din Monitorul de Suceava în care am relatat că firma Test Prima aduce deja pe șantier grinzile necesare structurii podului de pe DN 2 H, de la Milișăuți, așteptând totodată ca mult așteptatul pod provizoriu să fie realizat, a creat deranj serios la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași.
Șefii instituției vor să arate că nu bat pasul pe loc și au anunțat, printr-un comunicat de presă, că în urma derulării procedurilor specifice de achiziție a proiectării și construcției alternativei de circulație în cursul zilei de 18 iulie va fi semnat contractul de execuție cu firma care va face podul provizoriu din tuburi.
Din informațiile noastre, contractul ar urma să fie semnat cu firma Florconstruct SRL Suceava. Lucrarea se va realiza prin atribuire directă.
Având în vedere că despre acest pod provizoriu se vorbește deja de 10 luni de zile ce vor să știe sucevenii în general, noi presa, reprezentanții Prefecturii și constructorul podului mare este când va fi amenajat efectiv acest pod provizoriu și când se va putea circula pe el.
”Precizăm că supervizarea derulării acestui contract cât și a restului de executat din contract, atât din punct de vedere cantitativ cât și calitativ urmează a fi încredințată unei firme de consultanță ce va informa periodic și obiectiv stadiul derulării și implicit evoluția contractului. Totodată vă aducem la cunoștința că manifestăm transparență în ceea ce privește activitatea noastră și răspundem ori de câte ori suntem solicitați pentru o speță sau alta. În cazul de față, au fost situații în care s-au comunicat date eronate publicului, DRDP Iași având deja un punct de vedere exprimat și explicitat pentru întreaga derulare a stării de lucruri de la podul în discuție”, se arată în comunicatul instituției.
DRDP Iași a reiterat acuzele față de firma Test Prima, pe care o acuză că ”a încălcat prevederile proiectului și implicit a contractului, refuzând execuția lucrărilor sub trafic”. Administratorul drumului spune că ar fi trebuit să rezilieze în acel moment contractul însă urmau să fie reluate toate formalitățile, ceea ce presupunea pierderea a încă doi ani de zile.
Așadar, drumarii spun că se putea ca podul de la Milișăuți să fie dat jos pe jumătate iar pe cealaltă jumătate să se circule. Nu mai intrăm în detalii dar aceste afirmații contrazic toate opiniile specialiștilor iar Poliția Rutieră oricum nu ar fi dat aviz pentru o astfel de lucrare.
În plus, după cum a declarat chiar actualul director al DRDP Iași, Ovidiu Laicu, contractul a fost prost conceput încă de la început, evident de fosta conducere a instituției.
Lăsând la o parte toate aceste detalii, așteptăm acum ca podul din tuburi să fie amenajat în scurt timp iar pe acesta să se poată circula decent. Apoi, așteptăm ca podul mare să fie închis cât mai curând și în acest an să fie făcute și lucrările principale de înlocuire a grinzilor. Abia după aceste etape vom putea spune că s-au făcut pași concreți în cazul șantierului de la podul de la Milișăuți, un subiect mostră a neputinței și incompetenței, de care sucevenii s-au săturat până peste cap.