Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 21 iun 2023 - Anul XXVIII, nr. 143 (8367)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Deputatul AUR Florin Pușcașu vrea să afle de la prim-ministru soluții de stopare a creșterii prețului la rovinietă și de susținere a transportatorilor

Miercuri, 21 Iunie 2023 (13:57:00)de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Deputatul AUR de Suceava Florin Lucian Pușcașu i-a adresat o nouă interpelare premierului Marcel Ciolacu, de data aceasta pe subiectul creșterii prețului la rovignetă, care potrivit parlamentarului ar urma să crească de 6 ori din anul 2026, precum și al necesității de susținere a transportatorilor de mărfuri. Pușcașu a afirmat că datele publicate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) arată că numărul firmelor care şi-au suspendat activitatea în primele patru luni din 2023 a fost de 5.488, în creştere cu 14,36% comparativ cu perioada similară din 2022. „Rovinieta pentru camioane se scumpește de șase ori: de la 1.210 euro, în prezent, la 7.050 euro în 2026. Transportatorii de mărfuri ar urma să plătească din 2026 o rovinietă de șase ori mai scumpă față de valoarea din prezent, de la 1.200 euro/an la 7.050 euro și chiar 16.000 euro din 2035, potrivit unui proiect pe care l-a prezentat Ministerul Transporturilor. Este o modificare substanțială a sistemului de taxare atât pentru autoturisme, cât mai ales pentru camioane, o obligație prevăzută în Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR), cu termen vara anului 2023 pentru transpunerea în legislația națională, iar pentru aplicare efectivă anul 2026”, a arătat deputatul. Acesta spune că rovinieta pentru autoturisme se va plăti ca în prezent pentru o anumită perioadă, dar se va introduce clasa de poluare și astfel prețul va crește de la 28 la 38 euro în 2026 și la 46 euro în 2035 pentru un autoturism Euro VI.

Conform calculelor lui Florin Pușcașu, rovinieta pentru camioane grele va crește de la 1.210 euro/an la 7.050 euro în 2026 și la 16.275 euro în 2035 pentru un parcurs de 100.000 kilometri/an și norma de poluare Euro VI. „Aceste propuneri sunt valabile pentru autostradă, calculul pentru folosirea drumurilor naționale fiind prevăzut la o valoare de 50%. Dacă astăzi am fi în Schengen ar fi eliminate pretextele de supunere la control și de amendare a transportatorilor români. Timpii de conducere și odihnă ai șoferilor profesioniști sunt reglementați strict în Uniunea Europeană, iar depășirea acestora de către șoferii profesioniști români, din cauza timpilor de așteptare la trecerea frontierei, este sancționată de ofițerii de frontieră. De asemenea, ar fi eliminate abuzurile din frontieră la cântărire, transportatorii români fiind discriminați față de ceilalți transportatori europeni”, a declarat deputatul AUR.

El mai spune că traficul rutier de bunuri în spațiul comunitar este perturbat și  acest lucru este resimțit de șoferii profesioniști, care trebuie să-și replanifice strategia de transport pentru a putea livra la timp comezile. „Desigur, toate aceste întârzieri generează costuri suplimentare ce se vor regăsi în costul total al produselor și, ca de fiecare dată, vor fi suportate de consumatorul final”, comentează Pușcașu.

Introducerea pachetului Mobilitate 1 și 2 este considerată o altă problemă pentru transportatori și „în contradicție cu obiectivele Green Deal ale Uniunii Europene”, deoarece „obligă întoarcerea camioanelor în statul membru unde au primit autorizația, la fiecare opt săptămâni și va conduce la creșterea numărului de <curse goale>”, generatoare de emisii suplimentare de CO2.

„Operatorii de transport români sunt obligați să parcurgă 1.300 km în plus pentru a se conforma noilor reguli, în timp ce polonezii, slovacii și ungurii ar trebui să parcurgă jumătate din distanță sau chiar mai puțin. Revenirea la țara de origine la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nici o justificare economică. Aceasta ar putea duce la 1.160 de tone de emisii de CO2/zi sau 418.000 tone CO2/an. Astfel, în următorii ani, România va pierde peste 5% din PIB din cauza migrării activității de transport rutier internațional, inclusiv a personalului direct implicat și a familiilor. Totodată, ponderea la exporturi a transportului rutier de mărfuri în total transport rutier este de aproximativ 80%, de aceea orice măsură care nu ar sprijini acest trend ar afecta negativ economia României”, a afirmat deputatul AUR.

În acest context, Florin Pușcașu îl întreabă pe premier ce soluții are la creșterea prețurilor rovinietei, cum va gestiona „falimentul unor transportatori români,  care nu pot plăti taxele în condițiile impunerii unor costuri cu rovinieta mai mari de 6 ori, a implementării pachetele de mobilitate <negociate> cu UE care generează costuri duble, în condițiile în care aceștia sunt lipsiți de beneficiile spațiului Schengen” și dacă are în vedere compensarea unui procent din prețul rovinietei de către guvern, după modelul compensării la energie.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Deputatul AUR Florin Pușcașu vrea să afle de la prim-ministru soluții de stopare a creșterii prețului la rovinietă și de susținere a transportatorilor.
 Vizualizări articol: 951 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 1.0 din 1 vot
Deputatul AUR Florin Pușcașu vrea să afle de la prim-ministru soluții de stopare a creșterii prețului la rovinietă și de susținere a transportatorilor1.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei