Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan s-a adresat ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, căruia îi cere să vină cu soluții pentru finanțarea reabilitării clădirilor cu destinația de gări feroviare.
”Multe dintre gările feroviare din România sunt constituite din clădiri de o valoare arhitectonică și istorică inestimabile, construite în baza unor planuri elaborate de arhitecți români și străini de mare prestigiu. Din păcate, în ultimele trei decenii, majoritatea clădirilor amintite nu a beneficiat de nicio lucrare de reabilitare sau consolidare și nici infrastructura adiacentă gărilor (peroane, săli de așteptare etc) nu a făcut obiectul unor lucrări de modernizare”, a menționat Ioan Balan.
Deputatul liberal a spus că salută decizia Ministerului Transporturilor și Infrastructurii prin care câteva gări din România vor intra într-un amplu program de reabilitare și consolidare. Totuși, volumul investițiilor necesare este unul deosebit de mare și, în ciuda oportunităților legale de a transfera către autoritățile locale competențe în reabilitarea gărilor feroviare, acestea nu dispun, din venituri proprii, de resursele financiare necesare.
Ioan Balan vrea să știe dacă după identificarea resurselor financiare pentru reabilitarea celor 5 gări feroviare (Ploiești Vest, Bușteni, Titu, Videle și Târgoviște Sud) ministrul Transporturilor va purta negocieri la nivelul Comisiei Europene în vederea găsirii fondurilor necesare pentru reabilitarea și a altor gări din România. De asemenea, parlamentarul liberal mai vrea să afle dacă în perioada 2023-2026 sunt programate lucrări de investiții la gările feroviare aferente Magistralei feroviare CFR 500 București – Suceava – Frontieră Ucraina. Un alt aspect pe care deputatul Ioan Balan îl dorește lămurit este legat de proiectul de investiții privind modernizarea tronsonului Dărmănești –Vicșani din județul Suceava și dacă sunt prevăzute lucrări de modernizare/reabilitare a gărilor aferente și a peroanelor.