Mult așteptata licitație privind desemnarea consorțiului de firme care va continua lucrările pe cei 75 de kilometri de drum județean incluși în proiectul Axei rutiere Suceava – Iași își amână din nou deznodământul, fapt care nu are cum să bucure pe nimeni, de la constructori și până la zecile de mii de suceveni afectați direct de starea proastă și foarte proastă a drumurilor.
Participanții la licitație au fost informați oficial că perioada de evaluare a ofertelor se prelungește, iar termenul de întocmire a raportului procedurii la licitația deschisă a fost prelungit până pe 12 aprilie. Așadar, până la această dată nu va fi anunțat vreun câștigător. Se constată că, încet-încet, se pierde și o parte din acest an într-un proiect de mare anvergură și care afectează foarte mulți suceveni.
Se spera că din luna martie se vor începe efectiv lucrări în cadrul noului proiect, însă evident că acest termen nu mai este unul realizabil.
Este nevoie doar să amintim că în acest proiect este inclusiv și drumul județean Suceava - Ipotești – Bosanci - Udești – Liteni - Dolhasca, rămas în stare deplorabilă după sistarea lucrărilor pe vechiul contract.
Lucrările au fost scoase la licitație pe două loturi, Lot 1 Dolhasca – Suceava, respectiv Lot 2 pe traseul Moara – Liteni – Zaharești – Stroiești – Costâna și până la DN 2 Suceava-Siret.
În cazul ambelor loturi s-a decis amânarea termenului de declarare a unui consorțiu câștigător.
Au depus oferte pentru ambele loturi consorțiul care are ca lider firma Autotehnorom Suceava, Danlin XXL Secuieni – Neamț, En Electric Proiect Office București și Demo – IDIL Construct SL Iași.
Principalii concurenți par a fi firma suceveană Autotehnorom, cea care a lucrat și anterior pe acest drum, și firma Danlin XXL din Secuieni, care are depuse oferte pentru tronsonul Bacău-Pașcani al Autostrăzii A7.