Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava vrea să reducă și să prevină abandonul școlar prin intermediul a trei proiecte europene, fiecare cu o valoare de circa 350.000 de euro.
La finele lunii trecute, la Liceul Teoretic Filadelfia Suceava, instituția a lansat „EduAll-Împreună învățăm altfel!”, „EduOut-Școala din afara clasei” și „EduJoy- Bucuria de a învăța altfel”, proiecte în care sunt implicate mai multe școli sucevene.
Fiecare proiect vizează „reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu prin măsuri integrate de prevenție, respectiv participarea unui număr de 324 de elevi la programe de educație nonformală în sistem outdoor și îmbunătățirea competențelor a 36 de cadre didactice/ personal de sprijin din cele 3 unități de învățământ din județul Suceava”.
Evenimentul a fost organizat de Lidia Acostoaie, inspector școlar proiecte educaționale europene, moderat și abordat „altfel”, adaptat în context de educație nonformală în sistem outdoor de Tatiana Vîntur - inspector școlar educație nonformală.
“Conferința a fost o experiență de învățare autentică pentru participanți: profesori, elevi și inspectori. Multă creativitate, implicarea participanților și, poate cel mai important, ieșirea din tiparul clasic cu intervenții fără conținut, fără inspirație și fără învățare. Cuvintele cheie ale conferinței au fost: educație, învățare, împreună și bucurie. Le adun în următoarea expresie: Educația este despre a învăța împreună, cu bucurie! Așa a fost la acest eveniment”, a menționat profesor Liliana Romaniuc, președintele Asociației Române de Literație Iași, partener într-unul din proiecte.
· „EduJoy - Bucuria de a învăța altfel”
În proiectul „EduJoy- Bucuria de a învăța altfel” sunt implicate: Colegiul Național “Mihai Eminescu” Suceava, Școala Gimnazială Dornești, Școala Gimnazială “Iraclie Porumbescu” Frătăuții Noiși Asociația Centrul de Studii Sociale și Educatie Civică Suceava.
„Proiectul urmărește îmbunătățirea competențelor a 36 de cadre didactice din cele 3 unități de învățământ partenere prin participarea acestora la un program de perfecționare profesională, în domeniul organizării și furnizării educației nonformale în sistem outdoor, în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate, centrate pe nevoile elevilor și ale unei școli incluzive. Cele 36 de cadre didactice, după finalizarea programului de formare, vor deveni traineri care vor desfășura activități de educație nonformală în sistem outdoor cu 324 de elevi din grupul țintă. De asemenea, în vederea creșterii ratei de participare a elevilor în învățământul primar și secundar, proiectul prevede un set complex de măsuri integrate de prevenție, prin organizarea de activități educaționale activ-participative, interactive, centrate pe nevoile elevilor din grupul țintă”, au transmis reprezentanții IȘJ. Manager de proiect este Grigore Bocanci, inspectorul școlar general.
· „EduAll - Împreună învățăm altfel!”
Un al proiect lansat, „EduAll - Împreună învățăm altfel!”, se desfășoară în parteneriat cu Liceul Tehnologic "Ion Nistor" Vicovu de Sus, Școala Gimnazială "Simion Florea Marian" Ilișești, Școala Gimnazială ”Ciprian Porumbescu” și Asociația Româna de Literație Iași.
Printre cele mai importante rezultate propuse, amintim: 36 cadre didactice și personal de sprijin instruiți și certificați; trei Centre Interactive de Educație Outdoor create în școlile partenere; 450 de elevi informați despre activitățile proiectului și importanța sistemului educațional; 324 de elevi înscriși în grupul țintă-participanți la Programe de educație nonformală în sistem outdoor; etc. Manager de proiect este Lidia Acostoaie, inspector școlar proiecte educaționale europene.
· „EduOut-Școala din afara clasei”
„EduOut-Școala din afara clasei” este implementat de către Inspectoratul Școlar Județean Suceavaîn parteneriat cu Școala Gimnazială "Dimitrie Păcurariu" Șcheia, Școala Gimnazială "Grigore Ghica Voievod" Suceava, Școala Gimnazială Păltinoasa și Asociația Centrul de Studii Sociale și Educație Civică Suceava.
„Daca vom respecta firul roșu al proiectului ne vom bucura împreună de rezultatele lui”, spune managerul proiectului, prof. Olguța Popa Ion.