Municipalitatea suceveană vrea să obțină un credit de 10 milioane de euro, pentru a asfalta 30 de străzi de pământ, din patru cartiere, unde extinderea infrastructurii nu a ținut pasul cu cea imobiliară.
Explicând că fondurile europene nu includ finanțări pentru a face străzile și nici parcările supraterane, deși era mare nevoie de bani tocmai la aceste capitole, primarul Sucevei, Ion Lungu, a spus că singura soluție este accesarea unui credit.
„Cei de la UE ne consideră foarte evoluați, nu sunt deloc bani alocați pentru infrastructură – drumuri, parcări, ceea ce este dezamăgitor pentru noi și ne pune într-o situație delicată. În condițiile în care mai avem încă zeci de străzi de pământ în municipiul Suceava, nu văd altă soluție decât angajarea unui credit de 10 milioane de euro, cu care să reabilităm 30 de străzi”, a spus edilul municipiului reședință de județ.
Lucrările de reabilitare și modernizare a celor 30 de străzi de pământ vor avea loc în cartierul Burdujeni – 15 (Dobrilă Eugen, Făgetului, Molidului, Ștefan Luchian, Eternității, Pictor Panaiteanu, Fagului, Nicolae Grigorescu, Alunului, Anton Holban, Traian Popovici, Pictor Romeo Calancea, Plevnei – acces, Tiberiu Popeea, Victor Babeș - acces), în zona centrală – 7 (Zimbrului, Teodor Ștefanelli, Solidarității, Emil Cioran, Petru Comarnescu, Ștefan Dracinschi, Nicolae Titulescu), în Ițcani - 5 (28 Noiembrie, Decebal, Vasile Lupu, Dragomirna, Epaminonda Bucevschi) și în Zamca – 3 (Mihail Kogălniceanu, Petuniilor, Ștefan Octavian Iosif).
Pentru a fi făcute lucrările de modernizare a celor 30 de străzi se lucrează deja la documentații, se fac expertize, indicatori tehnico-economici, astfel încât să se poată intra cu un proiect de hotărâre într-o ședință de Consiliu Local, pentru a fi aprobată accesarea unui credit de 10 milioane de euro.
Ion Lungu a precizat că alte localități au prins reabilitarea unor astfel de străzi pe finanțarea din programul național „Anghel Saligny”, doar că municipiul Suceava a prevăzut acolo fonduri pentru realizarea etapei finale a rutei alternative Suceava – Botoșani, adică partea de după Podul Unirii.