Studiul de fezabilitate pentru pasajul rutier și pietonal între corpurile Spitalului Județean de Urgență ”Sfântul Ioan cel Nou” Suceava („Spitalul vechi” și „Spitalul nou”) va fi supus aprobării consilierilor județeni în ședința de joi, 24 noiembrie a.c.. Bulevardul 1 Mai, care desparte cele două componente principale ale unității medicale, înregistrează cele mai mari valori de trafic din întreg municipiul Suceava, la orele de vârf producându-se ambuteiaje pe distanțe mari, DN 29A fiind și principala arteră care străbate municipiul Suceava, după cum se arată în proiectul de hotărâre de Consiliu Județean de aprobare a studiului de fezabilitate pentru această investiție.
În prezent, circulația ambulanțelor, pacienților, aparținătorilor și a personalului medical între clădirile Spitalului Județean de Urgență dispuse de o parte și de alta a Bulevardului 1 Mai se face în condiții de trafic intens, cu risc asupra siguranței persoanelor.
„Prin realizarea acestei investiții se va realiza mult mai rapid transferul acestora în condiții de siguranță și confort, reducându-se nivelul de zgomot, praf și noxe”, apreciază conducerea Consiliului Județean..
Conform Studiului de Fezabilitate întocmit de SC Nordic Vision SRL Iași, printre avantajele unui pasaj subteran în zonă se numără asigurarea accesului în condiții bune de siguranță şi confort atât a mijloacelor mobile de intervenție, cât și a pacienților; asigurarea legăturii directe între corpurile spitalului; îmbunătățirea serviciilor medicale; îmbunătățirea traficului în zonă și reducerea emisiilor de CO2; -sporirea siguranței pietonilor prin realizarea traversării bulevardului cu ajutorul ascensoarelor și al pasajului subteran.
Pasajul subteran va avea o lungime de 24,15 metri liniari, la care se adaugă cele două rampe de 62,50 metri liniari, respectiv 71, 40 metri iniaril și va fi dotat cu două ascensoare cu capacitatea de 13 persoane fiecare. Pentru construirea acestuia este necesară devierea/relocarea rețelelor edilitare de apă-canal, de gaze naturale, electricitate, termoficare, de curenți slabi și a rețelor de iluminat stradal.
În urma întocmirii studiului de fezabilitate s-a estimat că valoarea totală a investiției este 43, 414 milioane de lei (inclusiv TVA). Durata estimată de proiectare și execuție a obiectivului de investiții este de 15 luni, din care 4 luni pentru elaborarea proiectului tehnic, a documentației și avizelor și 11 luni pentru execuția lucrărilor.
Sursa de finanțare a investiției este Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Programul Operațional Regional (POR), programe guvernamentale sau bugetul local.