Firma din Botoșani care a început, pe 6 octombrie, lucrările de turnare strat de asfalt pe DN 29 A Suceava – Dorohoi, porțiunea din județul Suceava, a încheiat lucrarea. Este vorba de un sector de 19 kilometri, prin Adâncata – Zvoriștea, până la limita de județ, la Vârfu Câmpului. Lucrările au început cu faza pregătitoare pe 6 octombrie, fiind așadar terminate într-o lună de zile de firma SC CONREC SA Botoșani. Lucrările au fost monitorizate de administratorul drumului, în speță Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, prin Secția de Drumuri Naționale Suceava.
Așadar, după ani de zile locuitorii din satele tranzitate de acest drum au parte de un carosabil în stare foarte bună.
· Mulțumiri din partea primarului Viorel Cucu
Primarul din Adâncata, Viorel Cucu, a precizat că de când a preluat această funcție au existat nu mai puțin de 40 de petiții adresate Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere prin care se solicita asfaltarea acestui drum național. Viorel Cucu a remarcat că firma constructoare a fost foarte serioasă, reușind să finalizeze lucrările într-un timp record. Cucu a ținut să le mulțumească președintelui Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, despre care a spus că la toate întâlnirile cu cei de la CNAIR și Ministerului Transporturilor a ridicat problema modernizării DN29A. De asemenea, el a arătat că și deputatul Ioan Balan a avut un rol important în realizarea acestei investiții, el susținând peste zece interpelări în Parlamentul României prin care solicita începerea lucrărilor pe DN 29A.
· DN 29 A este la bază drum din plăci de beton, astfel că stratul de asfalt nu a putut fi turnat oricum
Este important de precizat totuși că pe acest drum național lucrările nu au fost simple și nici nu s-a putut interveni mai devreme.
DN 29A este la bază drum cu plăci din beton, astfel că nu s-a putut turna direct strat de asfalt. Asta pentru că nu era posibil tehnic. Mulți își mai aduc aminte de acele straturi de piatră așternute (criblură) pe acest drum, care au dat mari bătăi de cap șoferilor și au fost extrem de contestate. Acest strat de piatră a fost stratul de legătură de care a fost nevoie pentru ca asfaltul să poată fi turnat peste plăcile de beton.
Conform normelor tehnice, a fost nevoie de doi ani de zile pentru ca straturile de piatră să se așeze, să completeze golurile și să permită turnarea asfaltului, acum, în toamna lui 2022.