La Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Sf. Andrei“ Gura Humorului a avut loc joi, 26 mai 2022, Simpozionul Național ,,Exemple de bune practici în recuperarea elevului cu Cerințe Educaționale Speciale (CES)”, ediția a VI-a, având ca temă principală ,,Noi abordări în incluziunea, asistenţa şi terapia psihopedagogică. Integrarea socială a tânărului cu dizabilităţi”.
Profesoara Livia TeodoraŢebrean ne-a spus că „împărtăşirea cunoştinţelor, experienţelor profesionale proprii şi colaborarea între profesioniştii implicaţi duce la îmbunătăţirea procesului de recuperare a copiilor cu dizabilităţi”, acesta fiind și scopul principal al simpozionului.
Mai mult, provocările învățământului online, necesitatea găsirii celor mai eficiente modalități de abordare a procesului de învățare și a activităților terapeutice în noul context, a constituit un motiv întemeiat de a organiza cea de-a șasea ediţie a acestui simpozion la Centrul Școlar „Sf. Andrei“.
Am aflat de la participanți că noile abordări în incluziunea, asistenţa şi terapia psihopedagogică, în recuperarea şi integrarea socială a copilului şi tânărului cu dizabilităţi sunt factori importanţi atât pentru personalul didactic implicat, cât şi pentru beneficiarul direct - elevul cu dificultăţi de învăţare
Simpozionul s-a adresat cadrelor didactice din învăţământul special şi de masă, profesorilor din cabinetele interşcolare, profesioniştilor din sistemul de educaţie privat, din centre de plasament sau centre de recuperare. Au fost înscrise la cele patru secțiuni ale simpozionului un număr de 367 de lucrări astfel: secțiunea a I-a -160 de lucrări, secțiunea a II-a -103 lucrări, secțiunea a III-a – 67 de lucrări și secțiunea a IV-a - 37 de lucrări.
Obiectivele întâlnirii de la Gura Humorului au fost, spun organizatorii, înţelegerea cadrului conceptual general actual în ceea ce priveşte educaţia incluzivă; definirea rolului important pe care îl joacă parteneriatul dintre şcoală, familie şi comunitate în vederea integrării sociale a elevilor cu CES; identificarea obstacolelor în calea educaţiei incluzive şi găsirea de soluţii; dobândirea de cunoştinţe noi, teoretice şi mai ales practice; schimb de informaţii şi colaborare între cadrele didactice de specialitate; promovarea exemplelor de bune practici privind învățământul online pentru elevii cu CES.
Din echipa de organizare au făcut parte directorul Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Sf. Andrei“ Gura Humorului, profesorul Călinescu Marian, prof. Tofan Olga – Simona, prof. consilier educativ Istrate Isabella – Maria, prof. Dascălu Neonila, prof. Culidiuc Militina Cleopatra, prof. Chichifoi Mariana, prof. Cojoleancă Bogdan, prof. Cojoleancă Elena Raluca, prof. Leşinschi Ortenzia, prof. Ţebrean Livia Teodora, prof. Țilică Liliana Ștefania, prof. Dabija Dumitrița Doinița, prof. Moroșan Elena – Mihaela, prof. Poclitaru Narcisa – Cătălina, prof. Sabin Rybanna Elena, prof. Mihăilă Daniela.
„Dorim ca această sesiune de lucrări să fi constituit un inedit schimb de idei referitoare la abordarea demersului formativ-educativ şi recuperator din perspectiva ultimelor noutăţi în domeniu, precum și din perspectiva nouă a învățământului online. S-a urmărit, în acelaşi timp, valorificarea experienţei cadrelor didactice implicate în recuperarea elevului cu CES, facilitarea schimbului de bune practici în integrarea socio-profesională a tânărului cu dizabilităţi”, a concluzionat directorul Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Sf. Andrei“ Gura Humorului, profesorul Călinescu Marian.