Sâmbătă, 14 mai, Sala de festivități a Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară și aula Colegiului Național „Ștefan cel Mare” au găzduit cea de-a 12-a ediție a concursului interjudețean în limba engleză “Biodiversity – Flower Power”. Activitatea, aprobată în calendarul activităților educative regionale și interregionale, a reunit elevi și profesori de la școli și licee partenere din Suceava, Iași, Neamț, Botoșani și Republica Moldova.
Elevii, împărțiți în două secțiuni: Juniors - clasa a șaptea și a opta și Seniors - clasele de liceu, s-au întrecut la categoriile: prezentări electronice, postere, machete, filme și creativitate, ultimele două categorii fiind dedicate exclusiv elevilor de liceu. Liantul care i-a unit pe participanți a fost pasiunea pentru limba engleză - activitatea fiind destinată elevilor care studiază limba engleză în regim standard (două ore pe săptămână) și interesul pentru problemele de mediu.
Proiectul și-a propus ca participanții să identifice cauzele diverselor probleme de mediu, să găsească soluții adecvate în vederea abordării de către aceștia a unei atitudini responsabile în momentul în care sunt puși să desfășoare diferite activități în aer liber – formale, non-formale și informale. Participanții au putut concura doar la o singură categorie atât individual, cât și în perechi. Fiecare prezentare electronică indiferent de secțiune a trebuit să se încadreze în cinci minute pentru expunerea mesajului transmis prin intermediul afișelor. Participanții au avut la dispoziție doar două minute (la secțiunea Seniors), respectiv trei minute la secțiunea Juniors, aceeași defalcare a limitei de timp aplicându-se și în cazul categoriei machete. La categoria creativitate, la care au avut acces doar elevii de liceu, s-au aplicat următoarele trepte temporale: cinci minute pentru monolog, câte două minute pentru fiecare din subcategoriile: prezentare de modă eco, texte originale, colaje, delicii culinare.
Ca la orice competiție care se respectă, lucrările participanților la evenimentul de sâmbătă au fost evaluate în raport cu o grilă de jurizare care a vizat printre altele: calitatea informatică a conținutului prezentat, impactul asupra publicului și managementul timpului. Fiind un concurs în limba engleză, din fișa de jurizare nu puteau lipsi criterii precum: cursivitate, coerență, coeziune, fluență, acuratețe, pronunție.
Conectarea elevilor la probleme de mediu, dezvoltarea competențelor de comunicare în limba engleză, cultivarea spiritului de colaborare și fair-play, încurajarea unei abordări interdisciplinare a unei problematici actuale și a afirmării inteligențelor multiple sunt doar câteva dintre obiectivele proiectului. În afară de acestea, este necesar a menționa că un câștig care nu poate fi formulat printr-o selecție meșteșugită de cuvinte este recâștigarea sensului profund al educației: elevi și profesori împreună învățând pentru viață.
În loc de concluzie, este bine-venită o trecere în revistă a celor care au făcut posibilă reactivarea proiectului, după doi ani de pauză. Profesori coordonatori, membrii juriului, sponsori, elevi voluntari de la cele două licee și organizatorii ediției: profesor Alina Crețu de la Colegiul Național “Ștefan cel Mare” și profesor Monica Lepcaliuc de la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava.
(Echipa de organizare)