După o pauză de doi ani - ultimul spectacol s-a jucat la începutul anului 2020 – spectacolul H.A.H. – Hidden Abuse Holdings este pregătit să vadă din nou lumina reflectoarelor. Zilele acestea regizorul Botond Nagy se află la Suceava și va lucra împreună cu actorii pentru o readaptare a spectacolului într-o variantă mai scurtă și mai condensată.
„H.A.H. – Hidden Abuse Holdings”, un concept de Botond Nagy, după Beaumarchais, care a avut premiera pe 29 noiembrie 2019, este un spectacol despre abuz, despre consecințele dezastruoase ale acestuia asupra noastră, a tuturor.
Dacă doriți să-l vedeți sau să-l revedeți sunteți așteptați, cu drag, la teatru sâmbătă, 9 aprilie, și duminică, 10 aprilie, la ora 19:00.
Spectacolele lui Botond Nagy sunt denumite instalații techno-poetice, care reinterpretează formele teatrale binecunoscute și prezintă în modul cel mai crud realitatea zilelor în care trăim. Este un tip de teatru radical, ostentativ, care l-a și impus pe Botond Nagy ca un regizor a cărui paradigmă e recitirea clasicilor în canoanele începutului de secol XXI.
Și acest spectacol – „H.A.H. - Hidden Abuse Holdings” - pornește din dramaturgia clasică, dezvoltând mai departe problematica piesei lui Beaumarchais, Figaro: așa-numitul drept de prima noapte.
Botond Nagy, despre spectacolul „H.A.H. - Hidden Abuse Holdings”:
„Mă interesează eroii de zi cu zi, care au supraviețuit terorii psihologice, generate de un abuz de putere. Vreau să vorbesc despre cei care s-au eliberat din sclavia contemporană, acea sclavie care începe cu: Trimite-ne, te rog, un CV!
Dincolo de toate acestea, noțiunea de independență este doar o iluzie. Cum poți fi astăzi, cu adevărat independent, când, zi de zi, ești racordat numai la lucruri de care depinzi. Depindem de societate, depindem de oameni și de supermaketul de la colț. Nici măcar față de tine nu ești independent, fiindcă faci parte dintr-un întreg, iar asta se numește Viață. Așa că apare întrebarea: cum putem trăi, în primul rând, fără să abuzăm de noi înșine; și abia apoi, cum putem conviețui fără să ne lăsăm abuzați de ceilalți sau să-i abuzăm noi pe ei. Abuzul și violența sosesc în liniște, la fel ca moartea. În acest spectacol vă prezentăm un birou de abuz, unde moartea interioară este inevitabilă. Avem tendința să credem că ne facem rutina zilnică, dar nu. În fiecare zi îmbătrânim un pic și în fiecare zi devenim puțin mai altfel, iar cu cât suntem mai altfel, cu atât ajungem mai aproape de acel punct unde nu mai există niciun sunet, nicio imagine, ci doar senzația că totul trece. Și a trecut”, spune Botond Nagy.
Spectacolul „H.A.H. – Hidden Abuse Holdings” s-a bucurat de cronici teatrale foarte bune. Carmen Mihalache, cunoscut critic de teatru, spunea: „H.A.H. atacă frontal multe probleme acute din societate, cu nerv contestatar, cu agresivitate, pentru că trăim într-o lume violentă, crudă, cu discriminare, umilință, exploatare, manipulare, inechitate, toate generând frică. E un spectacol intens, care te ia prin asalt, printr-o acumulare de imagini care cresc tensiunea până la cote foarte înalte, nefiindu-i străin un anume exces. Dar în lumea în care trăim, sufocată de clișee, amenințată de dezumanizare, e ca un strigăt (whistleblowing), un semnal de alarmă care nu te poate lăsa indiferent. El ne amintește că răul este polimorf și că <oamenii nu sunt buni unii cu alții>.”
Echipa de producție a H.A.H. este formată din Botond Nagy - Concept & Regie, Kali Ágnes – Dramaturgie, Andreea Săndulescu - space design, Tímea Ágnes Benedek - costume design, Botond Nagy - light design, Claudiu Urse - sound design, George Pop – coregrafie.
Distribuție: Bogdan Amurăriței, Bănuț Răzvan, Butnaru Horia Andrei, Cristina Florea, Diana Lazăr, Delu Lucaci, Alexandru Marin, Diana Marin, Mîndru Cătălin Ştefan, Cosmin Panaite, Clara Popadiuc.
Biletele se pot achiziționa atât de la casieria teatrului, cât și de pe platforma online www.blt.ro.Limită de vârstă: 16+.
Spectacolul conține efecte de lumini produse de stroboscop ce pot declanşa crize persoanelor care suferă de epilepsie fotosenzitivă.