Pe ruta Suceava – București se va circula cu trenuri electrice noi. Acest lucru va fi posibil însă abia din 2024. Vineri, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat un contract cu francezii de la Alstom pentru achiziția a 20 de trenuri electrice noi.
Contractul finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional POIM este de aproximativ 1,3 miliarde de lei pentru 20 de unități electrice noi, dar poate fi extins până la 37 de trenuri și o valoare de 3,7 miliarde de lei. Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024. Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de 351 de locuri pe scaune/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare). Astfel de trenuri electrice vor circula și pe alte rute din România, fiind vorba de liniile principale. Ultimele trenuri noi pentru CFR Călători au fost cumpărate în 2004-2005, fiind vorba de automotoarele Desiro – Săgeata Albastră.