Proiectul de transport metropolitan al Zonei Funcționale Suceava începe să prindă contur și până la sfârșitul lunii martie urmează să fie depus pentru finanțare prin PNRR.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a precizat că în urma discuțiilor avute vineri cu reprezentanții firmei de consultanță și cu cei ai celor opt localități implicate (Șcheia, Moara, Ipotești, Bosanci, Salcea, Pătrăuți, Mitocu Dragomirnei și Adâncata) s-a stabilit ca proiectul să fie realizat în două etape, prima prin PNRR și a doua prin Programul Operațional Regional.
Această decizie s-a luat pentru că nu sunt bani suficienți pe PNRR pentru realizarea întregului proiect.
Astfel, în prima etapă municipiul Suceava va contribui cu 12,49 de milioane de euro, orașul Salcea cu 500.000 de euro, iar comunele din ZUF cu 324.770 euro. Banii respectivi vor fi utilizați pentru a fi înființat parcul auto inițial al transportului metropolitan - 20 de autobuze electrice mari și opt microbuze electrice.
Edilul sucevean a subliniat că deși municipiul reședință de județ are transport electric, contribuie cu cea mai mare sumă pentru a realiza transportul integrat în Zona Urbană Funcțională, avantajul acestuia urmând să fie o fluidizare a traficului, prin scoaterea din oraș a unei părți din transportul județean actual.
Prima etapă a proiectului de transport metropolitan este în valoare totală de aproape 19 milioane de euro, iar pe lângă achiziția autobuzelor electrice include și montarea a 30 de puncte de încărcare în toate localitățile implicate.
„Ne putem dezvolta doar împreună. Mă bucur că a fost consens pe acest proiect și ar fi primul proiect care va fi depus prin PNRR”, a spus Ion Lungu, care a precizat că până în 25 martie toate localitățile din ZUF Suceava vor trebui să aprobe hotărâri de Consiliu Local privind acest proiect, cu participarea financiară și amplasarea stațiilor de încărcare.
Foaia de parcurs este foarte strânsă, termenul limită de depunere a proiectului fiind finele lunii martie.