Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat oficial că pe ruta Suceava – Vatra Dornei va fi construit un drum de mare viteză, pentru care vor fi analizate două variante de traseu. Tronsonul de la Suceava la Vatra Dornei face parte din Autostrada Nordului, spre Dej și Satu Mare. Construcția unui drum de mare viteză pe ruta Suceava – Vatra Dornei este una dintre necesitățile de dezvoltare a infrastructurii din zona Moldovei, în condițiile în care actualul DN 17 este unul dintre cele mai aglomerate drumuri din județ. În cursul zilei de miercuri, conducerea CNAIR a transmis că în contextul interesului major manifestat cu privire la dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei și Bucovinei, bilunar se va publica stadiul proiectelor destinate acestei regiuni, dar și etapele care trebuie parcurse.
Într-un comunicat al CNAIR se arată că pentru drumul de mare viteză Suceava – Vatra Dornei, în prezent, se află în curs de realizare prima etapă a analizei multicriteriale de traseu, în urma căreia vor fi stabilite minimum două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de analiză. „Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu”, se arată în comunicatul CNAIR.
Firma care realizează lucrările geotehnice pe tronsonul de autostradă Suceava – Siret a început să primească penalități de întârziere
În același document se precizează și stadiul lucrărilor pentru autostrada Pașcani – Suceava și pentru autostrada/drumul expres Suceava – Siret. Astfel, pentru autostrada Pașcani - Suceava au fost demarate deja procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, în mod simultan, a fost demarată procedura de procurare a Acordului de Mediu. „Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna septembrie 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 1.000 ml din totalul de 9.256 ml propuși. Prestatorul nu reușește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. De asemenea, au fost instituite mecanismele contractuale, iar în prezent, prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0,001% din valoarea de contract/zi de întârziere”, a transmis conducerea CNAIR. De precizat că, în aceste condiții, CNAIR a mobilizat o echipă în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice.
În ceea ce privește autostrada/drumul expres Suceava – Siret, și pe acest tronson au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, de asemenea, a fost demarată procedura de obținere a Acordului de Mediu.
CNAIR a informat că investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna august 2021, iar până în prezent au fost realizați aproximativ 900 ml din totalul de 7.133 ml propuși.
Și pentru acest tronson CNAIR consideră că prestatorul nu reușește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. În aceste condiții, CNAIR a informat că au fost aplicate mecanismele contractuale, iar în prezent prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0,001% din valoarea de contract/zi de întârziere. Și în cadrul acestui proiect CNAIR a mobilizat o echipă în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice.