Președintele Asociației Transportatorilor de Mărfuri Bucovina, Alin Crețu, a atras atenția că problemele din acest domeniu de activitatea nu vor putea fi rezolvate atât timp cât în România va exista un Guvern interimar. Alin Crețu a arătat că având în vedere că în momentul de față contextul politic din România nu permite a avea un partener de dialog vizibil care să ia decizii și să demareze acțiuni concrete în vederea soluționării revendicărilor industriei de transport rutier, asociațiile patronale UNTRR, FORT și ATM Bucovina anunță amânarea protestului programat pentru data de 17 noiembrie 2021.
„Principalele revendicări ale industriei, reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA și carantinarea șoferilor profesioniști, riscă să rămână în continuare fără rezolvare atâta vreme cât există un Guvern interimar cu puteri restrânse, iar criza guvernamentală se prelungește, afectând serios orice demers întreprins de industrie”, a spus Alin Crețu. El a adăugat că în urma revendicărilor anterioare, în cursul zilei de marți, 16 noiembrie 2021, Senatul României a invitat asociațiile patronale la dezbaterea propunerii legislative pentru anularea unor obligații fiscale, respectiv diurna, și pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
„Observăm că doar prin oficializarea unor proteste industria reușește să atragă o reacție din partea autorităților. Legat de RCA, reamintim că Guvernul ar fi trebui să discute cu ASF pentru a se asigura că procedura de clasificare a asiguraților cu risc ridicat de la Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România funcționează în mod real pentru a preveni derapajele din piață”, a arătat Alin Crețu.
Mai mult, el a subliniat faptul că România rămâne singurul stat din Uniunea Europeană în care șoferii profesioniști sunt carantinați la intrarea în țară.
Președintele ATM Bucovina a mai spus că România este a opta piață de transport rutier din Uniunea Europeană și se poziționează pe locul trei în UE la operațiunile de transport rutier internațional de tip cross-trade (10,5%) și cabotaj (8,2%), după Polonia și Lituania, deși este abia a 15-a economie ca mărime din UE. Alin Crețu a mai precizat că transportul rutier și activitățile conexe generează circa 5% din Produsul Intern Brut al României și angajează peste 350.000 de persoane.