Tronsonul final al rutei alternative Suceava – Botoșani, care va fi demarat anul viitor, ar urma să fie realizat prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, a spus primarul Sucevei, Ion Lungu.
Documentația pentru realizarea acestui proiect în valoare de 8 milioane de euro este în lucru și va fi supusă aprobării Consiliului Local Suceava în ședința ordinară din luna octombrie, urmând ca până pe 8 noiembrie să fie depus la Compania Națională de Investiții.
“Proiectul se referă la tronsonul dintre Podul Unirii și DN 29, cu traversarea căii ferate pe un viaduct. Este vorba de o distanță de 2.183 de metri. Au fost mai multe soluții avansate pentru a se face trecerea la calea ferată. În prima fază s-a mers pe ideea realizării unui pasaj subteran, dar sunt o serie de impedimente, încât s-a ajuns la ideea de a face un viaduct de 300 de metri peste calea ferată.
Este și o lucrare frumoasă de arhitectură, dar și funcțională, pentru că nu se mai stă în așteptare la calea ferată, pentru siguranță. Practic, se vine de la Podul Unirii până la viaduct, se traversează peste calea ferată, se merge mai departe pe lângă bazinul de retenție de la fosta avicola și se iese în DN 29”, a explicat edilul Sucevei.
Ion Lungu este sigur că ruta alternativă se va dovedi a fi foarte utilă după ce va fi dată în funcțiune în totalitate, fiind utilizată și în prezent, când este doar parțial deschisă. Pe de altă parte, primarul Sucevei a precizat că lucrările la tronsonul II al rutei alternative, care au inclus și realizarea celui de-al doilea pod, peste un pârâu, pentru a se ajunge de pe strada Apeductului la Podul Unirii, nu se desfășoară așa cum ar trebui, principala problemă fiind lipsa forței de muncă, deși Primăria a reușit să fie cu plățile la zi, fiind făcute eforturi mari în această privință.
Din ruta alternativă Suceava – Botoșani este dat în folosință tronsonul I, din centrul orașului coborându-se pe Mirăuți până pe strada Energeticianului, de unde se ajunge ușor în zona comercială (Iulius Mall, Bazar etc.).