Secția de Drumuri Naționale Suceava a început, din această săptămână, lucrări de microfrezare pentru sporirea rugozității de pe DN 17, cel care leagă Suceava de Ardeal, în zona Lira, între Ilișești și Păltinoasa. Prin aceste lucrări se îndepărtează puțin din suprafața de asfalt lucioasă și se creează, prin acea microfrezare, o suprafață mai poroasă, deci cu aderență mai bună. Aceste lucrări se fac după ce mai mulți conducători auto s-au plâns că drumul are aderență scăzută în acea zonă de pădure, mai ales atunci când este vorba de carosabil umed.
Utilajul Secției de Drumuri Naționale care efectuează această lucrare se va muta apoi pe DN 2H, la Milișăuți, o altă zonă în care au avut loc destul de multe accidente, pe fondul pierderii controlului asupra direcției de mers.
Această creștere a gradului de rugozitate este considerată o măsură de prevenire în plus, cauza principală a accidentelor fiind totuși neadaptarea vitezei la condițiile de drum, respectiv curbe și/sau carosabil ud.
Recent, Poliția municipiului Vatra Dornei a informat Secția de Drumuri Câmpulung Moldovenesc cu privire la faptul că se înregistrează o creștere a numărului de accidente pe DN 17, mai ales în zona curbelor de la ieșirea din Poiana Stampei spre Bistrița, iar scăderea aderenței de pe drum ar putea fi o cauză a acestor accidente, inclusiv a unuia mortal.
Problema este una mai veche, pe DN 17, zona Mestecăniș și Poiana Stampei, fiind turnat acum câțiva ani un strat de uzură suplimentar pentru creșterea aderenței. Se pare că acel strat de uzură și-a pierdut între timp eficiența. O perioadă de aproximativ doi ani, numărul de accidente de pe DN 17, din curbele periculoase, a fost unul redus. Acolo, în zona de munte, este vorba de suprafețe întinse care prezintă risc ridicat, astfel că este nevoie de o licitație cu o firmă și de o lucrare de amploare, de turnare strat de uzură.