Actualizare
Echipele de intervenție trimise de EON(DelgazGrid) să remedieze alimentarea cu energie electrică a autobazei diviziei de transport electric și-au făcut treaba foarte bine, încât în jurul orei 15.00 au putut fi puse din nou în funcțiune stațiile de încărcare pentru autobuzele electrice.
Articol inițial
“Dorel” lovește din nou, dar de data asta în stil mare, afectând întregul sistem de transport public electric din municipiul Suceava.
Isprava s-a petrecut miercuri dimineață, când o echipă care săpa șanțuri pentru o conductă de gaz metan, în cartierul Burdujeni, în zona restaurantului Brândușa și a stației Cinema, a secționat un cablu electric.
Dar nu orice cablu, ci tocmai principalul cablul de alimentare cu energie electrică a autobazei noi, amenajată de Primăria Suceava pe un deal din Burdujeni Sat, special pentru a deservi divizia de transport public electric.
Rezultatul operațiunii ”de mare finețe”: moderna autobază, prevăzută cu zeci de stații de încărcare electrică, de mare putere, este în beznă și neutilizabilă.
Deocamdată, transportul public din oraș nu este afectat, pentru că pe traseu sunt scoase 22 din cele 25 de autobuze electrice mari cumpărate de municipalitate, precum și 10 microbuze electrice mici din cele 17 existente în total, restul fiind la încărcat sau în reparații (după incidente în trafic).
Problema e că nici unul dintre aceste autobuze și microbuze nu mai pot circula după ce li se termină bateriile, încât, pe parcursul zilei, tot mai multe dintre ele vor fi retrase la bază și vor rămâne acolo, dacă nu se găsesc soluții pentru remedierea rapidă a problemei sau pentru încărcarea lor din alte surse (dacă există compatibile).
Pentru a nu se bloca transportul de persoane se va apela la vechile autobuze Diesel din dotarea TPL, cele care au peste un milion de kilometri parcurși de fiecare și care trebuiau să fie casate, având o uzură destul de mare.