Odată cu implementarea primului proiect de digitalizare a serviciilor oferite de municipalitatea suceveană (APLICAT), a fost schimbată și interfața de interacțiune online între administrație și cetățeni.
“Site-ul Primăriei municipiului Suceava, https://www.primariasv.ro/, are o nouă înfățișare, mult mai prietenoasă cu sucevenii și timpul acestora.
Mai mult, acum, prin intermediul unui nou portal, https://eportal.primariasv.ro/, sucevenii pot interacționa cu primăria și în mediul electronic”, consideră viceprimarul Lucian Harșovschi.
Următoarele documente pot fi solicitate prin intermediul serviciilor cu acces online:
- Certificat de Nomenclatură stradală și adresă;
- Autorizație specială de transport;
- Acord prealabil privind amplasarea și autorizarea executării construcțiilor sau instalațiilor în zona drumului public;
- Aviz pentru execuția lucrărilor de săpătură în zona drumurilor publice în vederea amplasării branșamentelor tehnico-edilitare;
- Certificat de Urbanism;
- Autorizație transport persoane în regim de taxi;
- Autorizație taxi;
- Autorizație pentru desfășurarea activității de comerț/prestări servicii + Aviz pentru programul de funcționare;
- Autorizație pentru desfășurarea activității de alimentație publică;
- Certificat de atestare fiscală persoane juridice;
- Certificat de atestare fiscală persoane fizice;
- Sesizări online harta incidențelor.
Pașii ce trebuie urmați pentru a avea acces la serviciile electronice ale Primăriei Suceava sunt:
1. Înrolarea în portalul de servicii;
2. Validarea contului din căsuța de e-mail;
3. Autentificarea cu credențiale (CNP/CUI sau e-mail) în portalul de servicii;
4. Depunerea solicitărilor electronice din portalul de servicii;
5. Comunicarea completărilor din portalul de servicii;
6. Primirea răspunsului în format electronic în portalul de servicii.
Sistemul include și o facilitate de depunere de sesizări online, unde se pot semnala diverse incidente din oraș, de la cele de salubrizare la avarii, inclusiv cu imagini din zona respectivă.