Un sistem învechit, neigienic și ușor de “prostit”, cel al condicilor de prezență, pentru pontajul orelor de muncă, va fi înlocuit, în premieră națională, de municipalitatea suceveană, cu unul modern, de pontaj electronic, cu recunoaștere facială, adică imposibil de păcălit.
“Începând cu 1 iulie, tot ce înseamnă pontaj în Primăria Suceava nu se mai face cu condica scrisă, ci electronic. Avem 15 astfel de aparaturi achiziționate, iar pontajul se va face pe card RFID sau mai strict, cu recunoaștere facială”, a anunțat viceprimarul Sucevei, Lucian Harșovschi.
Acesta a recunoscut că pentru a implementa acest sistem de ultimă generație s-a purtat o luptă internă destul de grea, în primul rând cu mentalitatea oamenilor, reticentă la orice schimbare, dar că e convins că până la urmă va fi bine.
”Aparatul are funcție de detectare mască de protecție, alertă sonoră lipsă mască de protecție, măsurare temperatură, cititor de card, cititor QR, funcție de recunoaștere facială. Când vine angajatul la muncă el trebuie să se ponteze mai întâi cu cardul, apoi facial, iar datele se trimit electronic la colegii de la resurse umane. Dacă pontajul nu s-a făcut corespunzător, angajatul nu apare în sistem și atunci primește un SMS pe telefonul mobil ca să refacă procedura. Sper ca angajații Primăriei să înțeleagă că este un lucru necesar pentru o eficiență mai mare, pentru că suntem în 2021 și de ce nu, pentru siguranță sanitară, mai ales acum în pandemie. Oricât ar fi schimbat pixurile, toată lumea punea mâna pe aceste condici vechi și există riscuri de infectare”, a precizat Lucian Harșovschi.
Ideea introducerii pontajului electronic, practicat în multe companii mari din țară și de peste hotare, nu este nouă, doar că în administrație s-a lovit de o reticență extremă, care a făcut ca demersurile anterioare, la Cluj și la Timișoara, să fie stopate, pe fondul unei legislații învechite, neadaptate la schimbările tehnicii și ale vremurilor.