Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a participat marți la o primă dezbatere în care au fost analizate mai multe variante de traseu pentru viitoarea autostradă A7, Siret – Suceava – București. Dezbaterea a avut loc în sistem de videoconferință, la discuții fiind prezenți primarii din Suceava, Siret și mai multe localități prin care ar urma să treacă viitoarea autostradă, precum și reprezentanți ai Agenției pentru Protecția Mediului și Companiei Apele Române.
După videoconferință, Gheorghe Flutur a spus că îl bucură faptul că firmele care au câștigat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic au prezentat deja mai multe variante de traseu pentru această autostradă. Astfel, el a arătat că pentru tronsonul Suceava și Siret au fost prezentate cinci variante de traseu, trei prin estul municipiului Suceava și două prin vestul municipiului. Pentru traseul Pașcani – Dolhasca – Suceava au fost prezentate șase variante de traseu. „Sunt variante de traseu pe Valea Siretului, sunt variante care vin de la Dolhasca paralel cu calea ferată și sunt variante care merg de la Dolhasca spre Fălticeni, una ocolește acest municipiu prin est, iar alta prin vest. Eu am salutat faptul că s-au ținut de cuvânt. Sugestia este să avem câteva zone impuse. Și aici e vorba de vama Siret. Am cerut să se aibă în vedere modernizarea punctului de vamă Siret și a fost informată și partea ucraineană despre construcția autostrăzii A7”, a precizat șeful administrației județene.
El a adăugat că la construcția acestei autostrăzi se ține cont de rețelele de înaltă tensiune, de căile ferate și intersecția autostrăzii cu acestea, de intersecțiile cu drumurile naționale, județene și comunale. „De asemenea se ține cont de rezervațiile naturale și restricțiile în aceste rezervații și mă refer în primul rând la pădurea Zamostea, pentru una dintre variante care se discută spre Siret”, a spus Gheorghe Flutur. El a adăugat că o altă solicitare a fost și conectarea Aeroportului Ștefan cel Mare Suceava la viitoarea autostradă.
Flutur a precizat că videoconferința de marți a reprezentat o primă punere în temă a autorităților cu privire la traseele posibile pentru această autostradă. „Am convenit cu reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și cu proiectanții ca undeva după 10 ianuarie să venim cu observații la aceste trasee posibile, în așa fel încât să prindă contur”, a arătat șeful administrației județene. El a amintit că autostrada A7 este inclusă în proiectele din Programul Național de Redresare și Reziliență, urmând să fie finanțat cu fonduri europene. „Important este că toată lumea este interesată să grăbim documentația tehnică, care va trebui pusă la dispoziție beneficiarului, pentru a se putea scoate la licitație lucrările. Foarte important este prima punere în temă și vom anunța observațiile care ne vin de la populație, primari și celelalte entități, în așa fel încât să găsim soluția cea mai bună”, a precizat Gheorghe Flutur. El a adăugat că este importantă găsirea celui mai optim traseu, pentru ca apoi să fie începuți ceilalți pași în vederea începerii efective a lucrărilor la autostrada Siret – Suceava – București.