Prin intermediul Asociației Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina, elevii și profesorii de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava și Școala Profesională Specială Câmpulung Moldovenesc au avut șansa de a testa o nouă aplicație digitală destinată persoanelor cu dificultăţi de învăţare, aflată în etapa de pilotare. Proiectul are susținerea mai multor organizații provenite din 4 țări membre: Estonia, Franța Marea Britanie și România. Pe parcursul celor 3 ani, prin proiectul Erasmus+ COBALT s-a urmărit crearea unui instrument digital, cu interfață atât pentru profesori, cât și pentru elevi, care să întrunească nevoile celor cu dificultăți de învățare. Prototipul aplicației, lansat în cea de-a doua jumătate a anului 2019, își propune să faciliteze înțelegerea sarcinilor de lucru, să contribuie la transpunerea teoriei în practică și dezvoltarea abilităților de memorare, să sprijine obținerea certificatelor și competențelor necesare și să-i ajute pe profesori în transmiterea mesajelor. Un alt obiectiv este cel al dobândirii autonomiei, astfel încât sarcinile de lucru să poată fi îndeplinite mai ușor atât la școală, cât și la viitorul loc de muncă. Aplicația este gratuită și poate fi descărcată din magazinul Google. Este disponibilă în variante pentru Android, iOS, Windows și MAC. Aceasta a fost dezvoltată cu ajutorul unor grupuri de profesori din fiecare țară parteneră, fiind îmbunătățită constant.
La sediul Institutului Bucovina a avut loc o întâlnire dedicată prezentării obiectivelor, partenerilor și rezultatelor proiectului la care au participat reprezentați ai instituțiilor și asociațiilor partenere din județ, cât și alți specialiști din domeniu. Persoana de contact, responsabilă de activităţile desfăşurate în cadrul proiectului Erasmus+ COBAlt – Alina Adomnicăi, telefon: 0770 36 77 69 / mail: socialmediainstitut@gmail.com.
Din 2017, Institutul Bucovina este partener în cadrul proiectului Erasmus+ COBALT (Cognitive Optimization By Assistive Learning Tool), înțelegând nevoia tot mai mare a tinerilor cu nevoie speciale din România de a avea șanse egale la educație, prin instrumente de învățare corespunzătoare. „La nivel european, 1 din 6 persoane a fost confirmată cu o deficienţă de învăţare, iar în lipsa unor tehnologii și programe specializate, accesul la învățământ de calitate este limitat, iar șansele de angajare rămân la fel de mici. În acest sens, eforturile europene comune se îndreaptă în permanență către combaterea discriminării și promovarea egalității drepturilor”, a declarat Alina Adomnicăi.