Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 2 nov 2020 - Anul XXV, nr. 258 (7563)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Proiect european implementat de Colegiul Tehnic ,,Petru Mușat”, împreună cu un liceu francez

Luni, 2 Noiembrie 2020 (15:05:33)de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Colegiul Tehnic ,,Petru Mușat” Suceava va implementa, în anul şcolar 2020-2021, proiectul intitulat „Trouver sa voie... Oser l'Europe !”, un proiect de finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+, în parteneriat cu Liceul „Ambroise Paré”, care este coordonatorul proiectului. Pe baza priorităților programului european - lupta împotriva abandonului școlar și a problemelor întâmpinate de elevii defavorizați în orientarea şcolarăși inserţia pe piaţa muncii, au fost stabilite obiectivele prioritare ale proiectului:înțelegerea diferitelor căi de orientare şcolară și inserţie pe piaţa muncii, inspirându-se din experiența partenerilor europeni;construirea parcursului de orientare şcolară și inserţie pe piaţa muncii ca vector al succesului, inclusiv cel școlar.Cele două obiective specifice ale proiectului sunt dezvoltarea competenţelor civice și culturale pe baza unui viitor parcurs european și dezvoltarea competenţelor lingvistice specifice schimburilor culturale, esențiale și bogate, cu atât mai mult în rândul elevilor cu nevoi speciale.

 

Patru etape

Proiectul va avea patru etape. O etapă este selecţia candidaţilor: 10 elevi români şi 10 elevi francezi, beneficiari direcţi ai mobilităţilor, precum şi a elevilor participanţi la activităţilor desfăşurate pe plan local. Aceasta a fost planificată pentru lunile septembrie şi octombrie 2020. O altă etapă, după cum ne-a spus coordonatorul de proiect prof. Daniela-Cornelia Sandu, ar fi reprezentată de evenimentele comune de formare a profesorilorpe termen scurt, care vor viza schimburi de bune practici, găsirea posibilelor căi educaționale în sprijinul tranziţiei elevilor de la şcoală la viața activă și integrare,precum: consilierea profesională, dezvoltarea personală, dezvoltarea de parteneriate între unităţile de învăţământ şi potenţiali angajatori. Acestea  se vor derula în cadrul a două mobilităţi de 3 zile şi vor implica 4 profesori din Franţa şi 4 profesori din România, în decursul lunilor noiembrie 2020, respectiv martie 2021.

În luna decembrie 2020 vor avea loc ateliere de sprijinpentru mobilitate: de integrare profesională, lingvistice și culturale, precum şi evenimentul comun de schimb la distanță, antreprenoriat - orientare în Franța și România, interculturalitate și cetățenie europeană.

„O altă etapă a proiectului constă în schimburile de grupuri de elevi pe termen scurt din lunile februarie 2021, respectiv mai 2021, vor avea ca temă căi diferite de integrare profesională și consiliere şcolară în Europa. Acestea se vor desfăşura în cadrul a două mobilităţi de 5 zile, 10 elevi francezişi 10 elevi români,însoţiţi de câte 2 profesori, deplasându-se în ţara parteneră din cadrul proiectului”, a declarat prof. Daniela-Cornelia Sandu.

 

Rezultate. Așteptări

Activitățile propuse în cadrul acestui proiect vor cuprinde schimburi de bune practici ale profesorilor în legătură cu orientarea și inserţia elevilor cu nevoi speciale sau provenind din medii defavorizate, activități de educație profesională și lingvistică, intervenția partenerilor locali (asociaţii) privinddimensiunea antreprenorială a orientării și integrării, aspecte privind stagiile de practică la agenţii economici din țara parteneră (în binom franco-român), parteneriate cu universităţi, activităţi culturale. Rezultatele așteptate pentru elevii participanți sunt cunoaşterea pașilor necesari pentru orientarea către o carieră de succes, dezvoltarea abilităților interpersonale și a competențelor specifice care să le permită fie accesul pe piața muncii, fie continuarea studiilor, consolidarea competenţelor lingvistice, sociale și culturale, în contextul inserţiei profesionale. Rezultatul final al proiectului îl va constitui redactarea unui raport sub formă de broșură, editat și virtual, luând în considerare parcursuri diferite, deschizând noi perspective legate de temă.Astfel, este avută în vedere diseminarea pe scară largă a proiectului. Depunerea proiectului pe platforma Etwinning constituie, de asemenea, un apel pentru viitorii posibili parteneri, anunță inițiatorii proiectului.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Proiect european implementat de Colegiul Tehnic ,,Petru Mușat”, împreună cu un liceu francez.
 Vizualizări articol: 1522 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Proiect european implementat de Colegiul Tehnic ,,Petru Mușat”, împreună cu un liceu francez0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei