Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a anunțat finalizarea lucrărilor de amenajare și modernizare a trecerii la nivel cu calea ferată de pe DN 29 Suceava-Botoșani, de la Dumbrăveni. Lucrarea a presupus montajul de stâlpi de iluminat cu încărcare solară, montajul de stâlpi pentru delimitarea sensurilor de circulaţie, semnalizare rutieră orizontală cu benzi rezonatoare şi covor antiderapant, pe o distanţă de 50 de metri, între barieră şi indicator.
Contactat de Monitorul de Suceava, inginerul Nicolae Popovici, purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, ne-a declarat că la 12 treceri la nivel cu calea ferată de pe drumurile naționale care străbat județul Suceava se efectuează lucrări de amenajare de același fel. Unele sunt deja finalizate, altele, în curs de finalizare.
Oficialul a mai precizat că în afara acestor 12 treceri modernizate, în județul Suceava mai sunt trei care nu sunt prinse în acest proiect de îmbunătățire a siguranței traficului și reducere a mortalității. Este vorba de două treceri la nivel dintre Rădăuți și Gălănești și de una de la Vârfu Dealului - Păltinoasa (la ultima momentan pe linia care traversează drumul nu circulă trenuri), cu precizarea că aici este vorba doar de trecerile la nivel de peste drumurile naționale.
Proiectul de amenajare a trecerilor la nivel ale drumurilor naţionale cu calea ferată este finanţat cu peste 34,3 milioane de lei prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.
Acest proiect, finanţat din fonduri europene nerambursabile, are ca scop creşterea siguranţei rutiere prin amenajarea a 246 de treceri la nivel a drumurilor naţionale cu calea ferată până la sfârşitul anului 2021.
Proiectul constă în amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor naţionale cu calea ferată şi presupune: montajul de stâlpi de iluminat cu încărcare solară, montajul de stâlpi pentru delimitarea sensurilor de circulaţie, semnalizare rutieră orizontală (simboluri preformate şi benzi rezonatoare din marcaj rutier) şi marcaj tip covor antiderapant (se va realiza pe o distanţă de 50 de metri, între barieră şi indicator).