Un sucevean activist de mediu a sesizat în cursul zilei de luni că un vehicul greu care se deplasa pe E 85, dinspre șoseaua de centură a Sucevei spre Dornești, este supraîncărcat cu lemn. Mașina a fost oprită în zona Ratoș de un echipaj de poliție, iar cântărirea efectuată ulterior de inspectorii de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere (ISCTR) a confirmat că vehiculul greu depășea masa maximă cu 12 tone.
Activistul de mediu Daniel Bodnar a petrecut ore bune în stradă până când controlul a fost finalizat. Inspectorii de la ISCTR nu aveau cum face controlul la cântar în zona opririi, la Ratoș, pentru că nu existau condiții prielnice. Șoferul camionului a fost convins să se deplaseze până la Dărmănești, unde platforma de cântărire poate fi folosită în condițiile cerute de lege.
Șoferului i s-a explicat că în condițiile în care refuză cântărirea se va trece la imobilizarea mașinii și la ridicarea plăcuțelor de înmatriculare.
Florin Petru Homiuc, coordonatorul județean al ISCTR Suceava, a precizat că în urma cântăririi pe platforma autorizată s-a constatat că vehiculul greu cântărea aproape 52 de tone, față de maximul de 40 de tone al masei maxime autorizate.
Firma care efectua transportul, din Bistrița-Năsăud, a primit o amendă de 10.000 de lei, în baza OG 43/1997, privind regimul drumurilor.
Acest caz, dar și altele, încă puține constatate de autoritățile de control, arată că foarte mulți transportatori de lemn forțează foarte mult nota, supraîncărcând mașinile, care de multe ori nici nu sunt într-o stare tehnică strălucită. De aici și până la risc de accidente cu consecințe foarte grave nu mai este foarte mult.