În condițiile în care joi, 16 iulie, are loc licitația pentru achiziționarea de trotinete electrice, conducerea municipalității sucevene vrea să demareze acțiunea de marcare a pistelor de biciclete, pe unde ar urma să se circule și cu aceste mijloace moderne de transport individual.
În total sunt de marcat aproximativ 10 km de piste de biciclete, amenajate acolo unde trotuarul a permis să fie trasate, încât să rămână loc și pentru pietoni. Asta deoarece actuala infrastructură rutieră nu permite delimitarea unor piste de biciclete pe carosabil, abia fiind loc pentru mașini, care au devenit extrem de numeroase.
Viceprimarul Lucian Harșovschi a explicat demersurile făcute până acum: “Pentru a evidenția pistele de biciclete și să fie clar delimitate, s-a decis marcarea acestora cu o vopsea acrilică de culoare verde – așa este noul STAS. Nu este o vopsea simplă, ci s-au aplicat și granule, pentru ca acea suprafață să fie antiderapantă. Am făcut un test prima dată în zona Metro, spre Galleria, după discuții avute cu bicicliștii, reprezentanții lor au cerut să facem și într-o zonă mai circulată, pentru a vedea cum se comportă în timp, atât pe ploaie, cât și la frânare, rezultând pista marcată cu verde din zona primăriei. În municipiul Suceava avem 9,8 km de piste de biciclete, care nu se opresc în stâlp, ele au fost mutate de-a lungul timpului, să corectăm greșeala făcută în trecut, iar bicicliștii au transmis semnale că e mai bine”.
Referitor la criticile unora, că pistele de bicicletă trebuiau să fie pe stradă, nu pe trotuare, viceprimarul a răspuns: “Avem un oraș construit așa cum a fost construit... până vom introduce sensurile unice și vom avea benzi delimitate pentru transportul public local și pentru biciclete, trebuie să folosim aceste piste pe trotuar. Ele nu sunt pentru curse de viteză, ci pentru deplasare. Marcarea cu verde și cu granule aderente este pentru ca pietonii să nu circule pe ele, să se vadă clar delimitarea față de trotuar”.
Reprezentantul municipalității sucevene a precizat că lucrările efectuate până acum sunt de probă, nu au costat nimic, iar dacă se vor decide să continue cu acest model, vor fi efectuate în baza contractului anual de sistematizare rutieră.