Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte Suceava va prelua cereri de pașaport, în baza programărilor online, în intervalul orar 08.00-20.00, de luni până vineri, începând din data de 14 iulie a.c., conform unui comunicat de presă remis de Prefectura Suceava.
Conform comunicatului, se menține suspendată activitatea de preluare a cererilor și de eliberare a pașapoartelor simple electronice la punctul de lucru mobil din municipiul Rădăuți.
Persoanelor programate li se solicită să respecte ora de programare pentru a evita așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului.
În cazul în care solicitantul de pașaport nu poate respecta programarea, i se recomandă să utilizeze opțiunea de „anulare rezervare” din e-mailul de confirmare, în vederea disponibilizării poziției ocupate.
În cazul solicitanților aflați în imposibilitatea efectuării unor programări online, se vor realiza analize individuale cu privire la posibilitatea preluării cererilor acestora, în intervale nerezervate prin portalul www.epasapoarte.ro.
O informație importantă pentru solicitanții de pașaport este că ghișeul de trezorerie din incinta Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Suceava nu este funcțional. Plățile aferente taxelor de pașaport se pot achita în numerar la Trezoreria municipiului Suceava (lângă magazinul Bucovina), la oricare oficiu poștal sau la orice agenție CEC Bank. Cei care optează pentru plata online, o pot face în sistem internet banking, prin virament către conturile deschise de fiecare instituție a prefectului. Documentul de plată trebuie să conțină următoarele mențiuni: numele, prenumele și CNP-ul persoanei beneficiare a serviciului solicitat, tipul documentului solicitat, contul IBAN (RO64TREZ591502602X008640-Trezoreria Municipiului Suceava), Codul fiscal și denumirea instituției prefectului județului (CUI: 4244032-Instituția Prefectului-Județul Suceava), unde va fi depusă cererea de eliberare a documentului și suma de plată.
Accesul solicitanților și, după caz, al reprezentanților legali în locațiile serviciilor publice comunitare de pașapoarte în vederea depunerii cererii de eliberare a pașaportului este permis în baza programării online efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro și a documentului de identitate, prezentat în original.
Pentru ridicarea pașapoartelor, accesul se face pe baza tichetului eliberat cu ocazia depunerii cererii și a documentului de identitate, în original.
În cazul ridicării pașaportului simplu electronic cetățenilor li se recomandă să opteze pentru expedierea acestuia prin servicii de curierat (cheltuieli de expediție 8 lei+TVA) la adresa de domiciliu/reședință din țară a titularului ori a persoanei care a formulat cererea.
Pentru prevenirea răspândirii SARS-CoV-2, cetățenii trebuie să respecte următoarele măsuri de protecție: utilizarea măștilor de protecție; dezinfectarea mâinilor, cât și a echipamentelor utilizate; respectarea măsurilor de distanțare fizică, de cel puţin 1,5 m.