CFR Călători a anunțat că începe în acest an programul estival de transport ”Trenurile Soarelui 2020”, spre Litoralul Mării Negre, din data de 12 iunie, mai repede decât a făcut-o în anii precedenți.
Informația care ne interesează în mod special este legată de trenul Suceava-Mangalia, care va circula până pe data de 6 septembrie.
În primă fază, de pe 12 iunie, trenul Suceava-Mangalia va circula de la ora 22.30, atașat la trenul spre București, doar cu vagoane de clasa a II-a. A doua fază a programului, cu trenuri dedicate exclusiv rutei spre Litoral, începe în seara zilei de 26 spre 27 iunie, cu trenul Suceava Nord-Mangalia, care va pleca din stația Suceava la ora 20.42. Acest tren are o durată de parcurs de puțin peste 9 ore până la Mangalia și de aproximativ 7 ore până la Constanța. Acest tren va fi prevăzut cu vagoane de clasa I și clasa a II-a, plus cușete cu patru și șase paturi în cabină, se arată în oferta de acum a CFR Călători. La retur, trenul va pleca la 21.30 din Mangalia spre Suceava.
”Biletele de tren sunt accesibile tuturor prin gama variată de oferte comerciale. Acestea sunt prezentate în detaliu pe www.cfrcalatori.ro, la secțiunea Trafic intern/ Oferte. Pentru serviciile cuprinse în programul special estival sunt valabile toate facilitățile de călătorie acordate prin actele normative în vigoare.
Recomandăm cumpărarea ONLINE a biletelor de tren pentru a evita manipularea banilor în numerar. Este indicată efectuarea plății la ghișeu cu card bancar sau telefon în punctele de vânzare unde este posibil acest lucru și respectarea distanței între călători la ghișeele caselor de bilete/ birouri de informații”, se arată în comunicatul celor de la CFR Călători.
Biletele pot fi achiziționate cu o anticipație de 20 zile.
Fără nici o reducere, cel mai ieftin bilet de tren de la Suceava la Mangalia, la clasa a II-a, este de aproximativ 90 de lei. Se pot obține însă reduceri pentru bilete în grup sau luate cu anticipație cât mai mare.
Rămâne de văzut și cum va fi gestionată problema crizei de vagoane. Vara trecută, trenul sezonier Suceava-Mangalia a avut mai tot timpul vagoane insuficiente. Chiar dacă este probabil ca în acest an, pe fondul pandemiei, numărul de călători să nu mai fie atât de mare, pe de altă parte ar fi de dorit ca vagoanele să nu fie ocupate la capacitate maximă, nicidecum cu călători în picioare, cum se mai întâmpla în anii precedenți.