Compania aeriană Wizz Air a anunțat, miercuri, printr-un comunicat de presă, că începând cu 1 mai introduce măsuri adiționale de igienă „pentru a asigura sănătatea și binele clienților și echipajelor”. Ca parte a măsurilor de protecție a sănătății clienților și a echipajului, pasagerii ar trebui să facă check-in și să efectueze orice achiziții de servicii online, cum ar fi plata pentru bagaje suplimentare, pentru a reduce interacțiunea neesențială la aeroport. Utilizarea punctelor autonome de predare a bagajelor – acolo unde sunt disponibile – și verificarea rapidă de securitate pe aeroporturi sunt recomandate cu tărie de către compania aeriană pentru a crește și mai mult distanțarea fizică în etapa premergătoare îmbarcării. În încercarea de a limita răspândirea posibilelor infecții, pasagerii sunt rugați să adopte noile reguli de distanțare fizică atât în timpul îmbarcării, cât și al debarcării.
De asemenea, deși filtrele HEPA ale tuturor aeronavelor Wizz Air filtrează 99,7% dintre virusurile și bacteriile din aerul din cabină, echipajul, precum și pasagerii vor avea obligația să poarte măști pe tot parcursul zborului. Echipajul de cabină va distribui șervețele de igienizare fiecărui pasager, în timp ce eliminarea revistelor de la bord și încurajarea plății cu mijloace contactless în timpul cumpărăturilor la bord sunt măsuri introduse pentru minimizarea contactului fizic. Pe zborurile unde gradul de încărcare permite, echipajul va supraveghea distanțarea locurilor între pasageri.
Wizz Air mai anunță că va continua programul său de curățenie zilnic strict pentru toată flota în exploatare, toate aeronavele fiind dezinfectate peste noapte, în conformitate cu instrucțiunile oficiale. Pentru a rezuma noul protocol, Wizz Air a lansat un videoclip explicativ care vizează principalele măsuri introduse. Videoclipul poate fi vizualizat aici – youtu.be/2mVFOEaDrxI.
„Credem că noul protocol de sănătate al Wizz Air îi va ajuta pe pasageri să se simtă mai liniștiți atunci când călătoresc cu noi, în timp ce noi continuăm să răspundem nevoilor clienților noștri, acum cu măsuri de igienă îmbunătățite”, a transmis József Váradi, CEO al Wizz Air.
Reamintim că Wizz Air a prelungit datele până la care sunt anulate zborurile din Suceava către destinaţiile externe din Italia şi Germania. Pe perioada stării de urgență, în conformitate cu art. 8 din Ordonanța Militară nr. 6, Aeroportul "Ștefan cel Mare" Suceava nu poate opera zboruri comerciale, astfel încât compania aeriană WizzAir a anulat toate zborurile până în data de 15 mai 2020, cu excepţia cursei aeriene pentru Londra-Luton, pentru care nu a fost anunţată data până la care este anulată. Compania anunţase anterior că zborurile Suceava – Londra sunt anulate până pe 1 mai 2020, însă este de aşteptat ca această dată să fie prelungită în perioada următoare.
Potrivit orarului transmis de WizzAir, reluarea zborurilor se va face în data de 19 mai 2020 pentru cursa de Roma-Ciampino, 20 mai 2020 pentru cursele de Milano-Bergamo şi Bologna şi 1 iunie 2020 pentru zborul de Memmingen. Compania TAROM nu a anunțat încă de la ce dată își va relua activitatea pe Aeroportul „Ștefan cel Mare” Suceava.