Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 28 apr 2020 - Anul XXV, nr. 97 (7402)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

„Sunt profesori și elevi care stăpânesc puțin folosirea echipamentelor pentru învățarea online sau chiar nu dispun de ele”

Marţi, 28 Aprilie 2020 (16:33:25)de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Trei mari sindicate din învățământ îi cer ministrului Educației, Monica Anisie, să aducă o serie de completări și clarificări cu privire la ordinul emis săptămâna trecută, ordin care cuprinde o serie de măsuri privind procesul de învățare online.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Federația Națională Sindicală „Alma Mater” contestă o serie de prevederi ale ordinului, menționând că acesta nu ține cont de realitățile socio-economice actuale.

Mai exact, ministerul impune, cu caracter obligatoriu, predarea/învățarea online fără a se asigura, în prealabil, că elevii și profesorii au acces la infrastructura necesară, că au pregătirea și posibilitatea de a susține aceste lecții.

„Lipsa de măsuri concrete pe termen scurt, până la reluarea activităților în unitățile de învățământ și după reluarea activităților, pentru finalizarea evaluării elevilor și încheierea situației școlare, precum și obligațiile impuse corpului profesoral, dar și părinților, fără să se țină cont de realitățile socio-economice, au nemulțumit atât beneficiarii educației, cât și personalul din educație”, subliniază sindicaliștii în adresa comună pe care au înaintat-o ministrului.

Sindicatele arată că prin ordinul dat de Ministerul Educației se transferă responsabilitatea pe umerii cadrelor didactice și ai părinților: ei sunt cei care răspund (au obligații exprese) pentru activitatea realizată, respectiv pentru participarea elevilor la aceste activități de învățare online, în situația în care sunt cadre didactice care stăpânesc puțin folosirea acestor echipamente necesare învățării online sau chiar nu dispun de ele, la fel cum sunt și multe familii care nu au astfel de mijloace de comunicare pe care să le utilizeze copiii lor.

Astfel, cele trei mari sindicate solicita Ministerului Educației să modifice și să completeze ordinul de ministru „privind instrucțiunea de organizare a procesului educațional pe perioada suspendării cursurilor”.

 

Propuneri

Sindicaliștii arată că „noile instrucțiuni trebuie să precizeze că, până la sfârșitul acestui an școlar, se acceptă continuarea comunicării cu elevii prin orice mijloc de comunicare online, având în vedere că nu toate cadrele didactice sau toți elevii au computere performante, care să suporte o platformă (aceasta în situația fericită în care au un computer) sau nu au deloc mijloacele necesare pentru accesarea unei platforme. De asemenea, referitor la monitorizarea învățării online, solicităm ministerului să elaboreze un document unic în care să fie enumerate toate formele de monitorizare acceptate pentru învățarea online și tipuri de documente doveditoare care trebuie întocmite de către cadrele didactice. Această abordare ar putea aduce un beneficiu suplimentar pentru acțiunile viitoare, prin identificarea zonelor care au nevoie de investiții în infrastructură în vederea creării condițiilor optime pentru derularea activităților de predare-învățare-evaluare în sistem online. Pentru ca învăţământul online să se poată desfăşura în condiţii de calitate şi pentru a oferi şanse egale pentru toţi copiii şi elevii din România, solicităm Ministerului Educaţiei să dispună realizarea unei/unor platforme online adecvate activităţilor de predare-învăţare, care să suporte un număr mare de accesări concomitente, aplicaţii distribuite care să funcţioneze fie pe serverele unor instituţii de învăţământ superior, fie pe servere publice”.

Cele trei sindicate sunt de părere că învățarea online este posibilă abia după dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice prin programe de formare continuă acreditate, precum și numai după ce sistemul de învățământ preuniversitar va putea pune la dispoziția salariaților și a beneficiarilor direcți ai educației mijloacele tehnice strict necesare „pentru a se putea realiza un proces instructiv-educativ de calitate în sistem online”.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Sunt profesori și elevi care stăpânesc puțin folosirea echipamentelor pentru învățarea online sau chiar nu dispun de ele”.
 Vizualizări articol: 1478 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
„Sunt profesori și elevi care stăpânesc puțin folosirea echipamentelor pentru învățarea online sau chiar nu dispun de ele”0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Ultima ora local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei