Pandemia de coronavirus, dar mai ales carantina impusă în municipiul Suceava și localitățile limitrofe au dus la paralizarea aproape totală și a traficului feroviar. În Gara Burdujeni s-a ajuns la o situație fără precedent în ultimii zeci de ani. De la 1 aprilie, în gara din Suceava mai ajung și opresc doar şapte trenuri, față de peste 80, câte circulau normal zilnic.
Toate trenurile care vin de la București se opresc la Pașcani în timp ce trenurile de la Timișoara, vestitele garnituri Timișoara Nord-Iași, au acum traseu doar cel mult până la Vatra Dornei. Practic, nici un tren de lung parcurs nu mai trece prin Gara Suceava, nicidecum să mai oprească.
Singurele trenuri care mai circulă sunt garnituri Regio, care merg cel mult până la Pașcani și Bacău, însă și acestea câte unul pe zi. Sunt tenuri lăsate pentru navetiștii de pe zona Dolhasca-Liteni și eventual pentru cei care au de mers la Pașcani, stația de unde pot pleca mai departe spre București, în cazul situațiilor excepționale. Pe sensul spre zona de munte, mai este un singur tren de la Suceava spre Ilva Mică și retur pe zi.
Foarte interesant, pentru navetiștii din Cacica și Câmpulung s-a introdus un tren care evită Gara Suceava, mergând de la Gara Ițcani direct spre Gara Șcheia (Suceava Vest).
Sunt și voci care contestă aceste măsuri atât de radicale. În cazul trenurilor Iași-Timișoara se putea lua, de exemplu, în calcul pur și simplu trecerea fără oprire prin Suceava.