Având în vedere perioada deosebit de grea în ceea ce privește pericolul răspândirii coronavirusului și circulația mult redusă a persoanelor, procurarea unui cazier judiciar poate deveni o problemă dificilă pentru cei care îl solicită. De aceea poliția a stabilit câteva norme care să ducă la simplificarea accesului la un asemenea document sau înlocuirea lui cu o declarație pe proprie răspundere, acolo unde este posibil.
În primul rând, pentru perioada în care ne aflăm se menține valabilitatea unui astfel de document eliberat de autoritățile publice, pe toată perioada stării de urgență, chiar dacă termenul de valabilitate expiră între timp. Pe această cale poliția anunță și faptul că termenele legale stabilite în soluționarea solicitărilor formulate pentru exercitarea liberului acces la informații de interes public precum și a petițiilor se dublează.
În contextul intrării în vigoare a Ordonanței Militare nr. 3/2020 și a Ordonanței Militare nr. 6 din 30.03.2020, IPJ Suceava adoptă măsuri adecvate pentru prevenirea răspândirii infecției cu noul coronavirus, atât pentru protejarea angajaților proprii, cât și a celor care au probleme de rezolvat la poliție.
În aceste condiții, cererilor pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar li se va da curs doar pentru motive temeinic fundamentate ce urmează a fi consemnate pe cerere: angajare, participare la licitație, licențiere, autorizare. Odată cu intrarea în vigoare a Ordonanței Militare, prezentarea cetățenilor la ghișeul de eliberare a certificatelor de cazier judiciar se va realiza numai după ridicarea interdicţiilor instituite, în cazul cererilor depuse pentru care nu se justifică urgența ridicării documentului.
Reprezentanții poliției sucevene fac unele recomandări celor care au nevoie de acest document
Astfel, persoanele fizice și juridice să utilizeze sau să accepte certificate de cazier judiciar a căror perioadă de valabilitate a expirat, fapt reglementat în articolul 14 al Decretului Prezidențial din 16.03.2020.
De asemenea, pe perioada stării de urgență, persoanele juridice, în calitate de angajatori, să înlocuiască certificatele de cazier judiciar sau adeverințele de integritate comportamentală cu declarații pe proprie răspundere, sub sancțiunea legii penale, din care să rezulte că persoana care solicită angajarea nu este sau nu a fost condamnată, în curs de judecată, sau nu are calitatea de inculpat în cauze penale.
În cazul depunerii unor dosare de concurs, angajare, licitație la instituțiile publice și pentru evitarea contactului între persoane și prevenirea aglomerării ghișeelor în care se lucrează cu publicul, trebuie respectate câteva măsuri: persoanele să se prezinte la ghișee cu cererile deja completate, după modelele existente. Pentru persoanele care domiciliază în municipiul Suceava și în zonelor arondate, recomandarea este de a transmite cererile împreună cu documentele necesare la adresa de e-mail cazier@sv.politiaromana.ro, urmând a se prezenta personal pentru ridicarea certificatului de cazier judiciar a doua zi după data depunerii on-line a solicitării. Cei care nu dețin cunoștințe tehnice care să le permită transmiterea prin e-mail a documentelor, se pot prezenta la ghișee, iar relații pot fi obținute la telefon
0230-203250.